Berichtdoor Marnix » 06 dec 2004 15:45
Van Refowebteam naar Christelijk team
Kaw en ik zaten op msn even over Whatpulse te praten en we vinden allebei dat Team Refoweb een breed christelijk team moet worden omdat dit veel voordelen biedt. We zaten er over te denken om zelf een christelijk team te beginnen maar hebben liever dat dit team een algemeen christelijk team wordt. Vandaar dat we het hier nog eens willen aankaarten en uitwerken.
Waarom een christelijk team?
De laatste tijd heb ik veel christelijke vrienden verteld over Whatpulse en veel van hen vinden het erg leuk. Ze doen echter niet mee omdat ze niets met reformatorische kerken hebben en/of omdat ze geen bezoekers zijn van Refoweb. Het is jammer dat er zoveel keys/mouseclicks verloren gaan. Dit komt omdat Team Refoweb als groep te smal is.
Dit is ook te merken in de groei van de laatste tijd. Omdat iedereen op het forum inmiddels van Whatpulse afweet komen er nauwelijks nieuwe leden bij. Momenteel stijgen we nog als team maar dat houdt een keer (rond de 50e plek?) op. Daarna komen er wel teams die op ons in gaan lopen maar lopen we waarschijnlijk niet meer in op teams boven ons omdat daar te weinig keys voor worden gepulsed. Een 50e plaats is toch niet echt opvallend.... Als christelijk team (KAW en ik hebben veel contact op andere forums) kunnen we makkelijk 4x zoveel leden krijgen dan we nu hebben. Met veel forummers in zo'n team is een top-10-plek haalbaar. Als christelijk team in de top-10 val je op en de kans is aanwezig dat andere christenen zich vervolgens ook bij ons team aanmelden. Bovendien is het een mooie reclame voor christelijke nederland en dus ook voor Jezus... En reclame voor Hem maken is toch belangrijker dan reclame voor Refoweb maken?
Overigens blijft dat wel mogelijk. Er wordt verwezen naar dit topic als onze teambasis en naar de topic met uitleg. Ook kan iedereen die dat wil in zijn eigen naam [Refoweb] opnemen. Op die manier krijgt Refoweb minimaal evenveel bekendheid (er komt dan gewoon een link naar Refoweb op de eerste pagina van de top-teams... en kunnen we als team echt in de top meedoen en daardoor ook iets van het christelijk geloof en iets van eenheid uitstralen.
Het enige wat er hoeft te gebeuren is dat de teamnaam wordt veranderd. We zouden bijvoorbeeld kunnen gaan voor Christian Pulse Unity (CPU) of iets anders.
Op deze manier kunnen al die christenen die niet op het refoweb-forum zitten maar wel mee willen doen ook echt meedoen en staan we samen een stuk sterker! Op refoweb zitten ook christenen uit allerlei kerken dus waarom zouden we alleen de christenen van 1 bepaald forum betrekken?!
De voordelen op een rij:
- Veel meer leden
- Meedoen in de top
- Positieve reclame voor het christendom en voor Refoweb
- Als christenen een stukje eenheid uitstralen
Ik hoop dat iedereen inziet wat een voordelen dit zou bieden en dit een goed voorstel vindt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”