Ik leef tevree – zonder teevee.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Ik leef tevree – zonder teevee.

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 11:16

Ik vind dit wel een humoristische opmerking van ds. Korving.

mw
Moderator

Re: Ik leef tevree – zonder teevee.

Berichtdoor mw » 06 dec 2004 13:56

Sabra schreef:Ik vind dit wel een humoristische opmerking van ds. Korving.

haha, ja idd humoristisch

en ik ben het ook met hem eens
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

joepie

Berichtdoor joepie » 06 dec 2004 14:18

Toch zou ik dan weleens willen weten hoe hij aan zijn nieuwsinformatie komt.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 dec 2004 14:36

joepie schreef:Toch zou ik dan weleens willen weten hoe hij aan zijn nieuwsinformatie komt.

Wellicht haalt hij nieuws uit de krant (het RD...) Verder vraag ik me af hoe mensen met een TeeVee toch wel aan nieuws komen... :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 14:55

mw schreef:en ik ben het ook met hem eens

Ik dan weer niet. Ik zie niet zoveel gevaar in het hebben van een tv, sterker nog, er is helemaal geen gevaar.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 dec 2004 15:25

Sabra schreef:
mw schreef:en ik ben het ook met hem eens

Ik dan weer niet. Ik zie niet zoveel gevaar in het hebben van een tv

Ik ben ook niet tegen tv. Maar thuis hebben we er niet eentje en ik mis hem niet. Vandaar dat ik nu tevree leef zonder tv.

sterker nog, er is helemaal geen gevaar.

dat gevaar zie ik wel.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 16:00

Zolang je dingen relativeert en duidelijk kunt aangeven wat niet past in het leven van een christen ga je precies zo om met tv zoals het hoort.

Ik geloof niet zo in het grote gevaar van de tv, omdat de tv slechts een klein onderdeel is van de verleidingen waaraan satan ons blootstelt. Op internet, in tijdschriften en boeken kom ik veel meer rotzooi tegen dan op tv.

Het is mijns inziens wel degelijk mogelijk om gecontroleerd met de tv om te gaan. Daarom zie ik ook geen gevaar in het hebben van of kijken naar tv. Maar dat iemand tevreden is met het leven met televisie is prima. Ieder zijn of haar keuze.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 dec 2004 01:52

joepie schreef:Toch zou ik dan weleens willen weten hoe hij aan zijn nieuwsinformatie komt.

Radio, krant, internet?!

Er zijn van die mensen die denken dat je zo ongeveer niet normaal kunt opgroeien zonder tv en al helemaal geen algemene ontwikkeling kunt hebben. Zeer naief, dat gaat echt nergens over..

André

Berichtdoor André » 07 dec 2004 02:10

Ach, echt humor vind ik het niet, leuk gevonden woordspelling voor zijn doelgroep misschien wel.
Ik zie btw geen verband tussen tevreden zijn, i.c.m. TV.
Maargoed ook ik heb mijn beperkingen.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 dec 2004 09:15

Aragorn schreef:

Radio, krant, internet?!

Er zijn van die mensen die denken dat je zo ongeveer niet normaal kunt opgroeien zonder tv en al helemaal geen algemene ontwikkeling kunt hebben. Zeer naief, dat gaat echt nergens over..

Is niet naief, maar met een bedoeling. Ik ken namelijk nogal mensen die de tv verfoeilijken maar wel de telegraaf in huis hebben.
Of allerlei roddelbladen.
Halen ze daar het "nieuws" vandaan.
Dus dan kun je wel tevree zijn zonder teevee, maar ondertussen haal je de duivel in huis met zulk soort bladen. Dus ik zou weleens bij die Dominee in huis willen kijken waar hij dus echt "teevree" mee is.
Misschien wel in het "weekend" met de Telegraaf en een sigaret in zijn mond met de sloffen op een stapel "prive's" om alle "story's" weer eens door te nemen ;-) :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2004 13:04

ik leef tevree met teevee :)

Tja... hij is leuk verzonnen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2004 13:07

Aragorn schreef:

Radio, krant, internet?!

En dan te bedenken dat er op internet meer rotzooi te vinden is dan op TV.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 dec 2004 20:44

hmm draait toch weer op topic tv en ineternet uit en daar is al een lang gaande discussie over bezig, of beginnen we weer van voor af aan ?

EDIT die mods ook altijd , theekransje is al afgelopen hoor :P
Laatst gewijzigd door Spons op 07 dec 2004 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2004 20:49

Spons schreef:hmm draait toch weer op topic tv en ineternet uit en daar is al een lang gaande discussie over bezig, of beginnen we weer van voor af aan ?

precies.

laten we hier dan niet verder ingaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 dec 2004 21:58

joepie schreef:
Aragorn schreef:

Radio, krant, internet?!

Is niet naief, maar met een bedoeling. Ik ken namelijk nogal mensen die de tv verfoeilijken maar wel de telegraaf in huis hebben.
Of allerlei roddelbladen.
Halen ze daar het "nieuws" vandaan.
Dus dan kun je wel tevree zijn zonder teevee, maar ondertussen haal je de duivel in huis met zulk soort bladen. Dus ik zou weleens bij die Dominee in huis willen kijken waar hij dus echt "teevree" mee is.
Misschien wel in het "weekend" met de Telegraaf en een sigaret in zijn mond met de sloffen op een stapel "prive's" om alle "story's" weer eens door te nemen ;-) :mrgreen:

Tja, dat is dan de verantwoordelijkheid van die mensen, maar dat zij ipv TV roddelbladen lezen betekent niet dat de TV dan gelijk wel goed is of dat het geen bal uitmaakt.

Terug naar “Archief”