'Het hondje van Sollie' vond ik ook erg goed.
Ik heb me ooit tranen gelachen om een aantal fantastische verhalen van Meint R. van den Berg in het boekje 'het laatste oordeel'. Dat moet je ook zeker eens lezen!
Moderator: Moderafo's
Happy One schreef:Boeken van Randy Alcorn (Thuiskomst, Deadline en het Isbahne complot). Goed en spannend geschreven boeken met een sterk christelijke inhoud!
hananja schreef:Ik ben nu zelf hard bezig voor mijn boekenlijst en ben ook tot de conclusie gekomen dat Hermans een geniaal schrijver is. Ik vind m persoonlijk beter dan Harry Mullish, iets waar mijn leraar Nederlands het geloof ik niet helemaal mee een is. Persoonlijk heb ik niet 'de donkere kamer van damocles' gelezen, maar wel 'onder professoren'. Dit boek is ook geniaal, maar draagt wel een levensstijl uit die beslist niet christelijk is...
Een boek dat ik ook geniaal vond, maar alleen een beetje fragmetarisch geschreven was 'sluitertijd' van Erwin Mortier. Hij is een belg en dat hoor je ook aan alles in het boek, maar die moet je ook echt een keer lezen.
verder vind ik Lord of the Rings ook heel goed, maar dan moet je m wel in het Engels lezen vind ik eigenlijk, want dan zie je veel beter de verschillende dialecten en manieren van spreken van de karakters. Ik ben nu bezig in The Silmarillion, maar dat schiet nog niet echt heel hard op, omdat ik dus tegelijk voor mijn lijst voor Nederlands bezig ben, maar ik mag het wel lezen tijdens de lessen Engels, dus dat scheelt een heleboel (ipv het oefenen met de examenbundel, want dat is echt zwaar saai, vooral het maken van teksten... zo gigantisch simpel...) Maar ja, dan zeurt mijn lerares Engels dat het niet opschiet... duh, ik lees alleen tijdens de les, amper thuis... Maar nu heb ik weer een boek uit voor Nederlands en dan ben ik alleen nog maar bezig in the Silmarillion, dus dan heb ik daar even wat meer tijd voor, totdat ik weer een boek voor Nederlands heb gevonden...
Verder vond ik 1984 (in het engels uiteraard) ook mega goed, alleen ik kan zulke einden niet echt uitstaan.. Laat het voor mij maar lekker positief eindigen, want anders ben ik na zo'n boek een beetje down..
Verder heb ik net 'Danseres zonder benen' van Clara Asscher-Pinkhof gelezen.. Een goede schrijfster, maar een erg triest en helaas waargebeurd verhaal... Bijna al haar boeken schrijft ze naar aanleiding van eigen ervaringen volgens mij, en dat maakt het wel heel persoonlijk maar toch ook wel wat irritant af en toe.
Dat waren wel even de boeken die ik op dit moment mooi vind.. Vroeger was ik totaal idolaat van Thea Beckman, maar haar boeken zijn volgens mij wel geschreven voor een wat jongere leeftijdsgroep en dat merk je wel...
kurtyo schreef:Yeah, een lezertje.Beckman alleen voor jongeren? Mijn moeder stond vroeger te springen om boeken van Beckman voor te lezen.
Ik wil absoluut die triologie van haar in mijn bezit hebben...
Maar leg eens uit: waarom vind je Hermans beter dan Mullisch? (Ik zeg niet of ik het wel of niet met je eens ben)
ezri schreef:Ik heb net het boek 'Een schitterend gebrek' gelezen van Arthur Japin. Echt een heel goed boek, knap geschreven.
*knip*
Er zitten heel veel levenslessen in het boek (ben ik gek op)
En ook nog over de materie 'verstand-gevoel' (zwaar interessant)
Echt een aanrader.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten