meschianza schreef:Voor groen-rondballetje,
Bedankt voor je reactie.
Graag gedaan!
meschianza schreef:Ik zal eerste mijn titel uitleggen: die heb ik helemaal zelf bedacht, leuk he.
Als je dan wel beseft dat de religie van Darwin het Christendom is ...
meschianza schreef:Was eigenlijk reactie op het volgende: Ik krijg zo kotsvaak naar mijn hoofd geslingerd dat ik gehersenspoeld ben , wanneer ik mijn mening of gedachten ergens over geef en dergelijk omdat ik gelovig ben, ofwel religieus. En dat irriteerd mij behoorlijk.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen ... Het probleem met dit onderwerp is dat mensen vaak de naam CharlesDarwin noemen, maar over theorien praten van mensen die in de eeuw na Darwin zijn groot geworden zoals Albert Einstein (E=MC2 = de basis van de big bang), Miller (chemische evolutie, het ontstaan van leven), Richard Dawkins (leven wordt gereduceerd tot egoistisch DNA), Stephen Jay Gould (biologische evolutie is zuiver toeval).
meschianza schreef:Want naar mijn bescheiden mening zijn alle mensen in principe geindoctrineerd. En ikgeloof gewoon dat de wetenschap aardig heilig verklaard is. Zij zeggen het, dus het zal zo zijn.
Ik ben wetenschapper, en ik weet dat dat binnen de wetenschap niet geldt (ook al denken niet alle wetenschappers zelf even goed na!), maar buiten de wetenschap weet ik het niet.
meschianza schreef:Hun taalgebruik ontstijgt verre dat van het lekengeleuter, het zijn wijze mannen, dus waarom zou je twijfelen. en niemand die het zelf gaat onderzoeken. Die zijn eigen verstand erover laat gaan. HJoezo klakkeloos aannemen.
Gelukkig leer je met een wetenschappelijke opleiding ook logisch denken om door mooi taalgebruik heen te prikken ... maar niet iedereen gebruikt die kennis ...
meschianza schreef:En ik vraag me dus af waarom ik een geleerde moet zijn om over de evolutie na te denken.
Hoeft ook niet, maar je moet wel weten waar je over praat (dus het gelezen hebben en begrijpen), en daar schort het ook onder wetenschappers nogal eens aan ! (Ik had eigenlijk hier ook zo'n gele ! willen gebruiken, maar dat had je liever niet

meschianza schreef:Ik vraag me af of je allemaal moeilijke berekeningen en theorien moet begrijpen, om mee te mogen praten of de evolutieleer aanvaardbaar of bewijsbaar is.
Darwin maakte evolutie zeer waarschijnlijk zonder ingewikkelde berekeningen, omdat logisch denken en het juiste mechanisme bestuderen belangrijker is, dan ingewikkelde berekeningen ...
Je ziet dan ook vaak dat artikelen met ingewikkelde waarschijnlijkheidsberekeningen helemaal niet gaan over het mechanisme van evolutie voorgesteld door Darwin ...
meschianza schreef:Of de argumenten voor de evolutieleer zoveel sterker zijn dan die voor de schepping.
Wat bedoel je met schepping? Schepping in 7 dagen of schepping door God? Schepping in 7 dagen zonder tussenvormen is zeer onwaarschijnlijk, maar het is zeer waarschijnlijk op grond van de evolutieleer dat God evolutie gebruikt heeft om te scheppen ...
meschianza schreef:En zou je niet willen zeggen dat wat ik schrijf onzin is, zolang je het boek zelf niet gelezen heb.
Je schreef "In het begin was er niets (..) zo ontstond er een chemische oersoep. (..)" en het ontstaan van iets uit niets is strijdig met het principe van geleidelijke verandering (= evolutie) en dus in ieder geval strijdig met de wetten van evolutie, en alle andere wetenschappelijke wetten.
meschianza schreef:Je ook de beweegredenen van die David S. niet weet. ( hij is een goede bekende van mij,) Want ik vat alles erg kernachtig samen. Maar daar kom ik nog op terug.
Als iemand beweert dat er iets (oersoep of iets anders) zomaar uit het niets kan komen dan beschouw ik die verklaring als onzinnig, omdat het de basis is van zowel geloof als wetenschap ...
meschianza schreef:Nog ff een vraagje waar ik mee zit: hoe denkt Darwin over tijd, erkent hij de eeuwigheid?
Darwin heeft bij mijn weten niet zoveel over tijd geschreven. De tijdspanne werd pas aan evolutie gegeven nadat de radiometrische dateringsmethoden bestonden, daarvoor was tijd volgens mij relatief in de geologie (ouder dan, jonger dan, ongeveer even oud dan) ...
Darwin erkent wel het Ontwerp en dus de Schepper.