kees81 schreef:Aragorn schreef:kees81 schreef:je kan het wel veroordelen, maar ik geloof er helemaal niks van dat jullie nooit vloeken... ieder mens vloekt... kijk voor de grap op een gemiddeld voetbalveld...
Wat wil je hiermee zeggen?
dat ieder mens vloekt.
Nouja, laten we het houden op
bijna ieder mens. Dat wil echter niet zeggen dat het niet afkeurenswaardig is.
Mapleleaf schreef:Dat het Tirus en Sidon verdraaglijker zal zijn in het oordeel is omdat hun geweten hun minder zal tergen omdat zij nooit van de Waarheid hebben gehoord. Maar diegenen die wel geweten hebben maar zich niet hebben bekeerd, hun geweten zal hen zwaarder aanklagen dan die van Tirus en Sidon.
Hm, daar heb je een punt. Ik kan zo snel ook geen teksten bedenken die hier nog meer over gaan.. maar iig kunnen we hier wel uit afleiden dat blijkbaar de intenties van degene die de zonde doet meespelen. Zondigen tegen beter weten in wordt zwaarder bestraft dan wanneer je niet weet dat je iets fout doet.
Maar misschien wordt er ook wel bedoeld dat het verwerpen van Christus een zwaardere zonde is dan bijvoorbeeld het plegen van een moord. Tirus en Sidon hebben wel allerlei ongerechtigheid bedreven, maar Christus niet expliciet verworpen, itt de Farizeeers.
Ik brainstorm maar wat hoor..