Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 nov 2004 23:06

Evelien, veel sterkte, 'k heb helaas ooit ook met het idee rondgelopen, weet dus hoe wanhopig iemand zich kan voelen, maar 'k was er te laf voor om het uit te voeren, want daar is heel veel moed voor nodig, omdat je weet, dat het definitief is, je kunt het niet meer terugdraaien, achteraf, na een aantal moeilijke jaren, ben ik daar wel heel blij om.
Ik leef dus met je mee.

Riska

Berichtdoor Riska » 29 nov 2004 09:43

Evelien schreef:eigenlijk wil ik het niet zeggen maar het is Gods grootheid en Gods goedheid en Gods beschermende hand dat Hij mij heeft tegen gehouden!!

En soms dan denk je dan toch anders dan anderen.

Dat je dit durft te vertellen, vind ik dapper... Hier kun je alleen maar stil van worden...

Riska

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 nov 2004 11:48

wordt je inderdaad stil van, knap dat je het durf te vertellen en nog wel hier, praten is goed en belangrijk maar goed, zie PB

sela

Berichtdoor sela » 29 nov 2004 12:13

nou, idd serieus en ingewikkeld...
ik wens je/jullie sterkte en kracht toe om alles te begrijpen en te handlen etc.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2004 12:17

Ik heb hier niet neer gezet medelij op te wekken, begrijp me goed.

Maar ik wilde het gewoon even kwijt!!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 nov 2004 14:43

dat snap ik hoor, dat je het kwijt wil. Eh heb je hier al met je ouders over gesproken ? En ja ik geloof in God en Engelen. Ik was er zelf vandaag ook bijna niet geweest als ik geen engel bij me had.

was post aan het bestellen en een of andere idioot gooide toen ik van portiek a naar B ging een Coca Cola blikje naar beneden wat op een halve meter naast me neerknalde op de straat.l Als dat op mijn hoofd was geweest. :(

Evelien sterkte enne leuke foto waar je lekker aan het lachen bent (bowlingtopic )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2004 08:49

Het is niet mijn bedoeling zodat mensen ineens heel anders met me om moeten gaan ofzo.

Het is al weer ruim 4 jaar geleden dat dit alles gebeurde!!!

*verleden tijd*

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 dec 2004 10:15

Sla nooit de hand aan jezelf. De Heere wil dat niet. Want in de grootste nood is bij Hem uitredding. Laat dat ons genoeg zijn. Laat dat door genade ons alles mogen zijn. Welzalig hij (of zij) die alle kracht en hulp alleen van Hem verwacht. Negatieve krachten lossen nooit problemen op, positieve wel. Je problemen op negatieve wijze oplossen maken deze alleen maar groter. Alles is bepaald? Maar het is ook bepaald dat de Heere het zegt: wie Mij aanroept in de nood vindt Mijn gunst oneindig groot. En dat is positief.

Iemand die zelfmoord idee loopt wil nu en direct antwoord, God wacht soms heel erg lang en dan kan het menselijk gezien te laat zijn... Simson ging ook naar de Hemel en God wilde dat ... Ik vind het gewoon heel erg dat iemand zoiets durft of kan zeggen, het is niet duidelijk en ik vind dat wij als nietige mensjes niet kunnen zeggen of het wel of niet goed is, ik snap die mensen die dat willen. en Evelien, ik kan zeggen dat die mensen die het doen echt rust vinden! je zei het echt goed!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 dec 2004 14:24

Optimatus schreef:
essieee schreef:
Optimatus schreef:Het gekke is, je hoort heel vaak mensen zeggen dat ze heel kwaad zijn op mensen die er einde aan maken. Maar die kwaadheid heb ik nooit gevoeld. Berusting, dat wel.

tsja en teleurstelling als het niet lukt. Voor nabestaanden onmogelijk te bedenken maar als dader. En het is zo eenzaam daar!

En waar baseer je dat op?

ervaring :oops:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 dec 2004 15:14

er zijn er meer ess....
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 dec 2004 19:09

Raido schreef:er zijn er meer ess....

Ja, maar ik wil iedereen die deze wens heeft erg wijzen naar Jezus! Hij alleen kan helpen. Wat mij wel pijn doet is dat mensen mijn woorden vanuit deze topic tegen me gebruiken dus ik wil vragen of we met respect met elkaar kunnen omgaan. Het trof me te lezen....dat God te lang wacht met antwoorden en dat suicide dus eigenlijk- voor mij-God een handje helpen maar dan op MIJN manier. Het is zo iets moeilijks voor degenen die er in zitten. Probeer mensen te vragen om voor je te bidden,mar realiseer je ook in het leven na de dood,m kun je dat? Erg treffend vind ik het dat ik op het moment zelf dacht te kunnen sterven en als ik het niet kon.....ik dacht, das pech dan, vast niet erger dan nu.
Daarom heb ik moeite met die gedachten die ik gehad heb en ook God mee heb gekwetst.
Daarom Bid, werk, zoek hulp maar neem ook jezelf (of je omgeving) Serieus, dat doet Jezus namelijk ook!!!

Als ik wat voor iemand betekenen kan (als ervaringsdeskundige ofso), laat het me weten, dan vecht en bid ik mee. Ook als vriendin heb ik een luisterend oor......

veel liefs!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2005 13:41

Zou het niet zo zijn dat hij of zij die zelfdoding pleegt door God op deze manier tot Zich geroepen wordt?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2005 17:13

Optimatus schreef:Zou het niet zo zijn dat hij of zij die zelfdoding pleegt door God op deze manier tot Zich geroepen wordt?

Mijn mening is van: Ja,

Iemand die zelfdoding toepast is op zoek naar Licht en rust.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 18 feb 2005 17:46

Optimatus schreef:
Zou het niet zo zijn dat hij of zij die zelfdoding pleegt door God op deze manier tot Zich geroepen wordt?

Dat is lang niet altijd het geval. Psychotische mensen bijvoorbeeld weten in deze toestand niet wat ze doen. Ook mensen met meerdere persoonlijkheden kunnen door een ''negatief persoon'' worden overheersd. Lang niet iedereen kiest bewust voor een TS (suicidepoging).

Dit kan volgens mij niet waar zijn. Dan zou een moord ook een roep van God om Zijn kinderen zijn?
De Heere zelf bepaalt toch de tijd van je sterven? Daar mag je zelf niet aan zitten!
Engaged @ 07-01-2005

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 21 feb 2005 21:50

Evelien schreef:
Optimatus schreef:Zou het niet zo zijn dat hij of zij die zelfdoding pleegt door God op deze manier tot Zich geroepen wordt?

Ik denk niet dat God iemand door middel van zelfdoding roept. Dan heeft Hij wel een andere manier denk ik.

Maar ben het wel volledig met Evelien eens, dat die persoon op zoek is naar Licht en rust.
Ik geloof ook zeker dat iemand die zelfdoding heeft toegepast, in de hemel kan komen. Daarmee keur ik de daad zelf niet goed. Maar liegen is ook niet goed, en dan kun je ook nog in de hemel komen.

Het gevoel naar rust kan ik mij erg goed voorstellen. Ook dat de dood dan de laatste optie is :oops: Helaas, want het is geen fijn gevoel, en soms ben je dan bang voor jezelf.

Het lijkt me goed om te bidden voor mensen die geen uitkomst zien!

Terug naar “Archief”