Imam wilde minister Verdonk geen hand schudden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 nov 2004 12:05

Ja, die ontmoet ik ook graag.
Wat te denken van opdringerige atheisten, die je gelijk zoenend om de nek hangen, terwijl ze je geeneens echt kennen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 nov 2004 16:46

Wat dacht je van opdringerige, irritante gristenmensjes die je knuffelen en de liefde van jezus verkondigen op opdringerige wijze en daarbij ook denken dat ze je kennen en willen helpen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 nov 2004 16:53

kurtyo schreef:Wat dacht je van opdringerige, irritante gristenmensjes die je knuffelen en de liefde van jezus verkondigen op opdringerige wijze en daarbij ook denken dat ze je kennen en willen helpen?

zulke christenen ken ik niet! tenmiste ik neem aan dat je met gristenmensjes christenen bedoeld :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 nov 2004 16:54

Ja die bedoel ik en ik ken er genoeg... M.a.w.: te veel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 nov 2004 16:35

Optimatus schreef:Aan de andere kant moet die imam niet mauwen, want heel veel imams schudden gewoon een vrouwelijke hand.

Dat vind ik dus geen argument. Wij mogen niet de interpretatie van de liberale Islam opdringen aan alle Islamieten, dat is hetzelfde als wanneer men zegt: er zijn een hele hoop vrijzinnige christenen die totaal geen moeite hebben met prostitutie, dus jullie moeten ook niet zeuren over opheffing van het bordeelverbod (om maar een voorbeeld te noemen).

Religie IS interpretatie, en niemand bepaalt welke beter is en welke niet. (Behalve als een interpretatie leidt tot aanslagen e.d., dan moeten we natuurlijk ingrijpen)

arjan2
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor arjan2 » 26 nov 2004 23:01

Hoi Arjan,

Als mensen hun godsdienstige regels overboord moeten gooien als gevolg van de andere cultuur om hen heen, moeten wij als christenen dus ook homoseksualiteit als normaal gaan accepteren.

Dit even als voorbeeld om aan te geven dat je dit van niemand kunt eisen.

In elk geval niet op basis van het argument dat iedereen moet integreren. Er zijn volgens mij ook orthodoxe joden, die een andere vrouw niet eens aankijken. Omdat het nu een moslim is, valt heel Nederland over hem heen. Dit is gewoon meedoen aan de hype.

Alles wat nu met integratie te maken heeft wordt gigantisch opgeblazen. De media hebben anders niets om over te berichten en dan verdienen ze minder en krijgen ze minder belangstelling.

Verder vind ik evenals vorige schrijvers dat minister Verdonk inderdaad beter haar lesje had moeten lezen. Ze veroordeelde de man al zonder de achtergrond van zijn handelen te kennen. Dat vind ik zeker niet getuigen van respect voor anders denkenden.

Beetje late reactie, maar het bericht was ze me even ontgaan...
Wat betreft de houding van minister Verdonk en het conflicteren van godsdienst en cultuur ben ik het wel met je eens.
Maar ik vind het voorbeeld over homoseksualiteit wat vreemd, we moeten eerlijk toegeven dat op het gebeid van homoseksualiteit de cultuur veranderd is, de Christenen hebben toen niet meeveranderd. Ik vind het woord integregen dan ook een beetje fout.
Natuurlijk snap ik dat je moslims niet kan verplichten om handen te schudden met 'onreine' vrouwen, ik denk dat de Nederlandse maatschappij dit moet accepteren om te voorkomen dat we nog verder van elkaar vervreemden.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 26 nov 2004 23:39

John schreef:Hoi Arjan,

Als mensen hun godsdienstige regels overboord moeten gooien als gevolg van de andere cultuur om hen heen, moeten wij als christenen dus ook homoseksualiteit als normaal gaan accepteren.

Een uitstekend idee! :wink:

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 27 nov 2004 10:53

Socrates schreef:
John schreef:Hoi Arjan,

Een uitstekend idee! :wink:

=D>

Gjendewald
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Gjendewald » 29 nov 2004 15:43

een Imam die een vrouw de hand niet schudt.

Ik vind het persoonlijk een storm in een glas water, maar het is wel natuurlijk dat de islam oorpsronkelijk niet uit nederland komt, en dat we aan deze gewoonte van islamieten moeten wennen.

maar ja, ik geen homo's ook echt geen hand dus jah...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 nov 2004 16:56

Grappig, dat heb ik altijd bij gothics en metalheads, die zijn eng...

Bolle Henk

Berichtdoor Bolle Henk » 29 nov 2004 22:40

kurtyo schreef:Grappig, dat heb ik altijd bij gothics en metalheads, die zijn eng...

Wat moet Menno daar wel niet van vinden?

Maar om even mijn mening te geven over dit "onderwerp"

Boeiend dat hij geen hand wou geven, wat rot dat nou? Als hij Verdonk nou door haar hoofd geschoten dan is er wat aan de hand, maar nu is het gewoon onzin. Ik geloof trouwens niet dat die imam met Verdonk wou praten maar andersom, dus als zij met hem wil praten dan moet ze ook niet zeiken als hij zich niet aan haar aanpast.

Das trouwens al onzin, aanpassen... pfff alsof je geen Nederlander bent als je geen hand geeft aan iemand. Zijn geloof is dat hij geen hand aan een vrouw mag geven, nou en laat hem. Daarom is hij echt niet "niet aangepast" ofzo. Aanpassen betekent niet dat je alles hetzelfde moet doen als de gemiddelde Nederlander. Gelukkig niet, de gemiddelde Nederlander is namelijk ontzettend dom en gedraagt zich ook nog eens achterlijk.

Hetzelfde geldt voor die imam die had gezegd dat hij het niet erg zou vinden als Wilders dood zou gaan aan kanker. Ten eerste werden deze worden in zijn mond gelegd door die aap van een Knevel. Ten tweede zegt hij helemaal niks ergs, ik vind het ook niet erg als Wilders dood zou gaan: het interesseert me helemaal niks. Iedereen die zegt dat hij het wel erg vind als een wildvreemde doodgaat is hypocriet. Als je het echt zo erg vind waarom ga je dan geen vrijwilligerswerk in Afrika ofzo doen?

Hij zegt zelfs: ik hoop niet dat hij wordt vermoord. Oftewel hij zegt dat hij tegen geweld is. Wat is dan het punt?

Iedereen moet gewoon ophouden met zeiken over "fundamentalistische moslims" en over "bedreiging van de vrijheids van meningsuiting". Iedereen die niet bekend is in Nederland en bang is om zijn mening te uiten zou rechtstreeks naar Cuba of China gezet moeten worden. Uit je mening daar maar eens!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 15:41

Eens.

Menno vind mij wel lief, maar Menno is geen woeste metalhead of gothic, hij is behoudend en liberaal, geen fundamentalist :mrgreen:

Maar serieus, ik onderschrijf je helemaal...

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 30 nov 2004 15:48

je moet iedereen in zijn waarde laten gotich, moslim of christen als die man geen vrouw mag aan raken van zijn geloof behalve zijn eigen dan en hij kiest ervoor het niet te doen dan is dit een ZIJN keuze. Daar kan je hoog of laag om springen de discusie gaat nergens over. Ik weiger ook wel is iemand de hand te schudden als ik hem niet mag. Ik kom daar niet door in de media, en het word ook niet besproken op ee forum. mijn advies laat het rusten als iedereen fel reageert omdat ie geen hand krijgt dan zit heel nederland binnenkort overspannen thuis

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 01 dec 2004 16:15

Gjendewald schreef: maar ja, ik geen homo's ook echt geen hand dus jah...

oh, die zoen je alleen maar....

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 dec 2004 16:23

Wat maakt het nou uit of iemand homo is of niet?
Het is geen ziekte of zo.
Homo's zijn ook mensen geschapen door de Here.

Terug naar “Archief”