Aragorn schreef:Je bepaalt toch zelf hoe je in het cafe zit en in welk cafe? Ik heb al aangegeven dat daar grote verschillen in zitten. Als ik met m'n vrienden in het cafe zit is er idd drank, maar niet overmatig. Vuile praat zijn we ook niet zo erg gewoon te bezigen en de discussie over muziek hebben we al ergens anders gevoerd. Ik denk dat het grootste probleem jezelf en je eigen houding is, niet het cafe an sich.
Een christelijk café bestaat niet. Je kiest gewoon voor een levenswandel waarin je je deze geneugte blijkbaar niet wilt ontzeggen. Dat is jouw keus, maar dan moet je niet tegelijk willen zeggen dat je God liefhebt. Want dat blijkt nl. niet uit je daden en ook niet uit je woorden.
Aragorn schreef:Ach kom nou toch.. ik wil best serieus hierover discussieren, maar met dit soort kinderlijke tegenwerpingen en totaal losgeslagen exegeses maak je jezelf volstrekt ongeloofwaardig.
Vind je de tegenwerpingen kinderlijk? Ja, ze komen ook van een kind. Een kind van God. Dat mag ik zeggen omdat ik Zijn zegel in mijn hart draag. In Gal. 5:24 staat; "
Maar die van Christus zijn, hebben het vlees gekruist met de bewegingen en begeerlijkheden". Paulus waarschuwt in dit hoofdstuk erg tegen de werken van het vlees. Daarom zegt hij in vers 16-17; "Wandelt door den Geest en volbrengt de begeerlijkheden des vleses niet. Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees". Ik ken beide Aragorn. De wandel naar het vlees, en de wandel naar de geest. Ik heb je al eerder gezegd dat ik mij op dit gebied niets wijs moet laten maken, want ik had je nog wel een lesje in vleselijke vertier kunnen leren. Het is jammer dat je je zelfs hierin niets laat gezeggen, niets aanneemt van iemand die weet wat zonde is. Elke zonde is een slag in Gods aangezicht, een striem op Jezus rug, een doorn in Zijn hoofd, een spijker door Zijn handen of voeten. Zo vreselijk is de zonde. Ik hoop dat je daar nog eens bij stilgezet wordt, dat meen ik echt van harte.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )