Moderator: Moderafo's
Cybercurse schreef:Ruzie is goed, dan kun je het namelijk goedmaken
mafda schreef:ik vin het niet goed. ruzie is een ontlading van iets op elkaar... soms kan dat goed zijn maar ik vind niet dat het altijd aanwezig mag zijn...(dit is mijn mening..zoals julllie zien..)
snien schreef:mn oma zei altijd: valt er niks te sussen? ->valt er niks te kussen![]()
Ruzie is op zich groot woord. Maarre het kan geen kwaad als je es onenigheid hebt. Het ligt er maar aan hoe en hoe je t weer oplost. Ik kan me nauwelijks voor stellen dat je het aaaaaaaaaaltijd eens bent met elkaar. Of je moet een dominant iemand hebben met een ja-knikker er naast...en dan kan je je weer af gaan vragen of t wel een gezonde relatie is.
Juist t feit dat dat de één een andere mening heeft, kan de ander weer es aan t denken zetten.
Ruzien is echter wel een vak apart. Hou t bij het oorsrponkelijke onenigheid en ga er niet van alles bij halen of elkaar uit lopen schelden.
Daphne schreef:Ruzie is nodig in een relatie, vind ik. Je groeit daardoor dichter naar elkaar toe. Bovendien leer je elkaar hierdoor beter kennen:
-je weet waar de ander zich aan irriteert
-je leert de mening van de ander over een bepaald onderwerp kennen en ermee omgaan
-je weet zelf hoe je het beste op de ander kan reageren, zonder dat het (al teveel) irritaties oproept
Daphne schreef:En, last but not least, je kunt niet altijd 'ja en amen' zeggen op de mening van de ander. Er zijn altijd wel meningsverschillen.
Daphne schreef:als je er gewoon op een goede manier mee om kunt gaan en het ook kan accepteren dat de ander een andere mening heeft.
sela schreef:snien schreef:mn oma zei altijd: valt er niks te sussen? ->valt er niks te kussen![]()
ik denk dat ruzie feitelijk een teken is dat je ff verzuimd hebt voldoende te communiceren. waardoor dezelfde communicatie er in te korte tijd plots toch uit moet.
sela schreef:ik denk dat ruzie feitelijk een teken is dat je ff verzuimd hebt voldoende te communiceren. waardoor dezelfde communicatie er in te korte tijd plots toch uit moet.
AikonGirl schreef:Daphne schreef:Ruzie is nodig in een relatie, vind ik. Je groeit daardoor dichter naar elkaar toe. Bovendien leer je elkaar hierdoor beter kennen:
-je weet waar de ander zich aan irriteert
-je leert de mening van de ander over een bepaald onderwerp kennen en ermee omgaan
-je weet zelf hoe je het beste op de ander kan reageren, zonder dat het (al teveel) irritaties oproept
Dat leer je van elkaar ook wel kennen zonder ruzie te maken.Daphne schreef:En, last but not least, je kunt niet altijd 'ja en amen' zeggen op de mening van de ander. Er zijn altijd wel meningsverschillen.
Dat je het niet overal mee eens bent, en dat je niet overal amen op kan zeggen, heeft toch niets met ruzie te maken?
Sinds wanneer moet je daarom ruzie maken.Daphne schreef:als je er gewoon op een goede manier mee om kunt gaan en het ook kan accepteren dat de ander een andere mening heeft.
Je zegt, "als je er gewoon op een goede manier mee om kunt gaan".. Ik vind ruzie geen goede manier om met elkaar om te gaan hoor.
Dus ik zie in jouw stukjeniet naar voren komen, waarom ruzie nou echt nodig is, wat jij dus wel beweert.
Daphne schreef:Ten tweede, als je nooit ruzie of een meningsverschil hebt, zit het idd niet goed nee. Het kan gewoonweg niet bestaan, dat je het ten allen tijde met je vriend eens bent en je nooit aan hem irriteert!
Als ik dit niet zou uiten, krijg je opgekropte gevoelens en dat moet er dan een keer uit, met als gevolg, dat je zo'n grote ruzie hebt, dat je je niet meer kunt beheersen en er dingen uitflapt waar je later spijt van hebt
Ten derde, is het uiten van je mening wel een goede manier van met elkaar omgaan. De ander weet wat hij aan je heeft en jij weet wat je aan de ander hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten