ouwe brombeer!
ik waardeer het wel hoor, dat je pleit voor een zuivere leer, het komt alleen af en toe zo benauwend over. iets wat ik persoonlijk niet herken in mijn relatie met god.
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Nee, dat je die niet op tv hoort geloof ik best. Maar dat het spel opzich er aanleiding toe geeft weet je ook best. Vanuit talloze huiskamers stijgen die vloeken in elk geval wel op. En ook vanuit de tribunes. Maar het komt je zeker niet zo goed uit, omdat je van voetbal houdt?
sela schreef:wat is er mis mee dat er in brede kringen christenen zijn die daar misschien aan hun vruchten herkend worden? of de liefde van jezus uitstralen. niet vloeken, misschien een voorbeeld kunnen zijn?
en nu niet op een detail ingaan, ik bedoel het breed.
Optimatus schreef:Ik zit regelmatig met vrienden in de kroeg over het geloof te praten hoor.
wat voor cafe's heb jij dan in hoofd? tja, ik zit ook vaak in een cafe te praten over geloof en andere belangrijke zaken, zonder banale muziek (jou woorden). Wat zwaar, zegt Jezus zelf niet dat je moet onderzoeken, moet getuigen en in de wereld moet staan? Dit houd ook in dat je niet met een grote boog om het woord cafe hoeft te lopen, ookal staat dat in verband met café creme of iets dergelijks.jas schreef:Optimatus schreef:Ik zit regelmatig met vrienden in de kroeg over het geloof te praten hoor.
Ja, dat excuus heb ik ook graag gebruikt moet ik eerlijkheidshalve toegeven. Maar ik moet er niet meer aan denken om tussen die banale muziek, en liederlijke taal en gevloek, God belachelijk te laten maken.
Gershwin schreef:"Gij zult u geen gesneden beeld maken": dat betekent ook dat je dingen moet zien zoals ze zijn en ze dan pas beoordelen, niet eerst zelf een verwrongen beeld in gedachten nemen en dat vervolgens af gaan schieten.
jas schreef:Optimatus schreef:Ik zit regelmatig met vrienden in de kroeg over het geloof te praten hoor.
Ja, dat excuus heb ik ook graag gebruikt moet ik eerlijkheidshalve toegeven. Maar ik moet er niet meer aan denken om tussen die banale muziek, en liederlijke taal en gevloek, God belachelijk te laten maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten