alex leusink schreef:Ach jongetje, is het echt zo moeilijk te verwerken, een preek van een urr?? Raar, dat wij daar helemaal geen last van hebben. Als je een dag op school zit, dan maak je bijna zes uren!!!
Jongetje zegt hij tegen me

hehehehe. Ga je je nou ook al heel oud en volwassen voelen dat je een uur naar een preek kan luisteren en het nog leuk vindt ook? Niet naast je schoenen gaan lopen he, dan worden je kousen vies

Ik weet niet waarom het je in de kerk wel lukt maar hier hebt je blijkbaar wel moeite met opletten. 6 uur school is niet erg.... maar er zijn dan wel eens lessen waar ik niet lang mijn aandacht bij kan houden... dat ligt eraan hoe het gebracht wordt... er zijn ook lessen waar 1,5 uur zo om zijn en je een heleboel hebt geleerd... Omdat het op een interessante manier wordt gebracht. Daarom proberen leraren dat ook te doen, omdat mensen er meer van leren. Hou maar die preek van een uur, prima... maar breng het dan ook zo dat mensen er wat aan hebben, dat is toch de bedoeling? Het gaat me niet in de eerste plaats om de lengte maar om hoe het gebracht wordt, daarin is veel meer mogelijk. Op school hebben ze dat door, wetenschappelijk is het bewezen... maar de kerk wil het niet zien.
Zie reactie PeterD zou ik zeggen, en wat je nu zegt is een ideale situatie, die bijna niet voorkomt in het onderwijs, het is ook gewoon niet haalbaar.
Kijk, dat is makkelijk... je wil niets veranderen.... want dan komen je lieve tradities en vertrouwde vormen in gevaar.... straks gaan je vastgeroeste patronen nog losraken... Want wat je zegt slaat verder nergens op..... je WIL geen veranderingen en daarom roep je: Het is gewoon niet haalbaar. Terwijl het prima haalbaar is, als je maar wil... maar daar zit hem het probleem... blijkbaar heb je liever dat mensen weinig opsteken van een preek, anders zou je mogelijkheden om ze meer te kunnen laten leren van een preek met beide handen aangrijpen. Vandaar vastgeroest, blijkbaar kun je niet van hoe het nu gaat loskomen, hoeveel voordelen het ook heeft.
Bovendien haal je ten onrechte Peters reactie aan om te laten zien dat het niet zou kunnen. drie kwartier, pauze, 1 kwartier... dat maakt samen een uur Alex... dus het werkt blijkbaar prima... Het is dus prima haalbaar.... ook in de kerk... ik zou niet weten waarom dat niet zo zou zijn. En dat het in het onderwijs nauwelijks zou voorkomen is onzin, wij hebben als we echte hoorcolleges hebben ook bijna altijd even pauze, anders raakt de leraar de aandacht kwijt... en dan gebruikt hij nog sheets ook, anders zou dat nog sneller gebeuren