Je hebt toch de wetenschap dat Jezus meebidt? Wat heb je dan van doen met overledenen?
En zelfs de Geest bidt in ons, omdat wij niet weten te bidden zoals het behoort, staat er in Romeinen 8.
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Je hebt toch de wetenschap dat Jezus meebidt? Wat heb je dan van doen met overledenen?
Optimatus schreef:Aragorn schreef:Je hebt toch de wetenschap dat Jezus meebidt? Wat heb je dan van doen met overledenen?
Ik op zich weinig, maar ongeveer 1 miljard andere christenen zijn blij dat er St. Anthonius van Padua mee helpt zoeken als ze hun agenda kwijt zijn. (Anthonius is degene die je aanroept als je iets kwijt bent).
Serieus: veel mensen ervaren de hulp van overledenen en heiligen als extra steun.
Romeinen 8 schreef:En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.
Optimatus schreef:Christus is onze Voorspraak bij de Vader.
Maar wie is onze voorspraak bij Christus?
Sabra schreef:Het aanroepen van Maria is een heidens overblijfsel uit de tijd van de Babeloniërs. Zij aanbaden Isis als ik het goed heb. Hoe het precies is, moet ik even uitzoeken, maar dat het heidens is staat als een paal boven water.
Marnix schreef:Hm zalig betekent gelukkig. De mensen zullen haar gelukkig prijzen... dat is wat anders dan dat ze zalig is of zondeloos.
Optimatus schreef:Het is eigenlijk van tweeën één:
de prostestanten hebben de verordeningen van Paulus voor Christus geplaatst,
de rooms-katholieken hebben Maria voor Christus geplaatst.
Cathy schreef:caprice schreef:Toch ben ik benieuwd waar Rome de voorbede van Maria op baseert, dus vraag ik een Bijbels bewijs.
Dat is moeilijk te geven. De meeste bronnen voor de mythevorming van Maria zijn apocrief.
Het apocriefe boek Baruch (3:37) vertelt dat de Wijsheid op aarde gezien is en onder de mensen verkeerd heeft. Zie ook Spreuken 8 'Chokmah' (wijsheid) is vrouwelijk.
Dat werd op Maria toegepast; terwijl door de joodse traditie in deze Wijsheid de Torah wordt gezien.
En in het boek het evangelie van de Hebreeën spreekt Yeshua over 'Mijn moeder, de Heilige Geest. (Ruach is ook vrouwelijk).
Dan zie je de link wel dat Maria een voorbidster kan zijn volgens de RK.
Veel meer en uitgebreider staat het beschreven in hfdst 6 van 'de 7e koningin' van WJO
Optimatus schreef:Aragorn schreef:Je hebt toch de wetenschap dat Jezus meebidt? Wat heb je dan van doen met overledenen?
Ik op zich weinig, maar ongeveer 1 miljard andere christenen zijn blij dat er St. Anthonius van Padua mee helpt zoeken als ze hun agenda kwijt zijn. (Anthonius is degene die je aanroept als je iets kwijt bent).
Serieus: veel mensen ervaren de hulp van overledenen en heiligen als extra steun.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten