Moderator: Moderafo's
DenKTenk schreef:(1) wie wordt door die verkiezende God uitverkozen ?
(1) Dat weet ik niet, ik kan Gods gedachtengang niet narekenen
DenKTenk schreef:(2) wat is het gevolg van verkozen worden
(2) Herstel van de breuk met God, voor jou persoonlijk, hier in deze tijd.
DenKTenk schreef:(3) wat is het gevolg van niet verkozen worden
(3) Het krijgen van de eeuwige straf, die iedereen verdiend heeft.
Klaas
Professional
Geplaatst: Di Feb 11, 2003 10:23 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Johannes1: Quote:
de Heere heeft ons die geboden gegeven, waarom moeten ze dan niet onderhouden worden?
Waarom zou je de geboden gehoorzamen van een God die al lang bepaald heeft dat Hij jou niet mot?
Klaas
Cybercurse schreef:Het klinkt misschien vaag, maar volgens mij heb je zelf in de hand of je uitverkoren bent of niet (is niet zo, je moet het krijgen, maar wie zoekt ZAL vinden en wie klopt ZAL open gedaan worden, daarom is de uitverkiezingsleer een troost en geen vrijbrief om maar aan te leven!)
johannes1 schreef:wat je doet hetgeen predestinatie (voorbestemming) ontkent
kan ik die voorbestemming vergelijken met je lot. want je lot is ook voorbestemd
GRB schreef:(1) wie wordt door die verkiezende God uitverkozen ?
DT: (1) Dat weet ik niet, ik kan Gods gedachtengang niet narekenen
Hoe kun je een uitverkiezingsleer toepassen als je niet weet wie er wordt uitverkoren, of waar je dat aan kunt herkennen, of wat je ervoor moet doen, of hoe je iemand kunt helpen uitverkoren te worden ...
(2) wat is het gevolg van verkozen worden
DT: (2) Herstel van de breuk met God, voor jou persoonlijk, hier in deze tijd.
Ik dacht dat het herstel van die breuk met God gedaan was door het Offer op Golgotta voor alle mensen ... maar jij geeft een hogere waarde aan de uitverkiezingsleer !?
(3) wat is het gevolg van niet verkozen worden
DT: (3) Het krijgen van de eeuwige straf, die iedereen verdiend heeft.
Daarom heb ik het aanbod van God, het Offer of Golgotta aanvaard, maar hier wordt mij vertelt dat mijn Geloof nutteloos zou zijn als ik niet verkozen ben ...
John
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten