Marnix schreef:Dus omdat dat gevaar er is moeten ze maar van het avondmaal worden geweerd? Hoe zit het met internet? Daar is dat zelfde gevaar ook aanwezig...
Ik probeer hier geen fouten te legaliseren. Ik wilde alleen een tegenreactie geven op de bewering dat je tv-kijkende christenen kent die daar verkeerd mee omgaan. Dat zegt niks en dat mag nooit een reden zijn om alle tv-bezitters maar van het avondmaal te weren.
De tv-kijkende christenen worden hier benadeeld en aangevallen, ik mag dan hen toch verdedigen.... Aangezien ze in mijn ogen onterecht de benadeelde partij zijn. Dat is iets anders dan fouten willen legaliseren, dat wil ik niet.... je kan alleen niet bij voorbaat ervan uitgaan dat iemand fout is omdat hij/zij een tv heeft... en als zo iemand wordt geweigerd aan het avondmaal doen mensen dat wel!
Ik ben daar niet uit, hoe je daar mee om moet gaan, ergens vind ik dat het voor de verantwoordelijkheid van de mensen zelf is, om te beslissen over tv en de programma's. Aan de andere kant vindt ik dat predikanten en kerkeraadsleden hun mond meer moeten durven opentrekken tegen de zonden in de gemeenten en daar ook open over zijn. In de OGGiN is ten aanzien van internet een kanselboodschap gelezen van de synode bijvoorbeeld over tv en internetgebruik. De synode verplicht mensen tot het nemen van een filter, dat is mi een goede zaak.