Loezje schreef:Nee, klopt wat jij zegt. De eerste actie komt dus van de kant van Christus.
zeker weten

Moderator: Moderafo's
Yael schreef:Alex maar je hebt Jas nog geen antwoord gegeven.![]()
En Jas van zoiets moet je zelfs iets zeggen kijk naar de Heere Jezus nam Hij een blad voor de mond in de tijd dat Hij hier op aarde was?
Loezje schreef:Yael schreef:Loezje schreef:Dit heb ik niet Ds van Stralen zelf horen zeggen (was ik toen nog te klein voor, om dat te begrijpen), maar later wel iemand anders. Maar dan is het wel handig als het hele verhaal wordt verteld (wat ik toen dus hoorde). Het ging over een zondaar die uit zichzelf tot Christus komt. Die zal Christus niet met open armen staan op te wachten. Goed, daar zijn op dit forum al hele verhandelingen over geschreven dus dat ga ik niet overtypen, maar de GGiN (e.a.) leert/leren dus dat een in Adam dode zondaar nóóit uit zichzelf tot Christus kan komen; alleen door genade, etc, etc.
Jezus Christus staat elke zondaar met open armen op te wachten: niemand kan tot Mij komen tenzij de Vader hem trekke.
En: wie tot Mij komt zal Ik geenzins uitwerpen, zegt Jezus. Heilige Geest maakt de zondaar gewillig naar Jezus te gaan en zal vrijwillig of zo je wil uitzichzelf naar Jezus gaan als de Vader hem/haar tot Jezus trek.
Of interpreteer ik het helemaal verkeerd...
Nee, klopt wat jij zegt. De eerste actie komt dus van de kant van Christus.
Ja daar heb ik ook helemaal geen zin in. Als bij voorbaat gezegd wordt dat wat ik schrijf niet waar is, heeft een discussie er over totaal geen zin.
Maar ik blijf het oneerlijk en onrechtvaardig vinden. Men vergeet nogal eens de hautaine houding van GGiN t.o.v. andere kerkverbanden. Als men zichzelf zo in de hoogte stelt, moet men ook beducht zijn op tegenstand. En daar is men nou net niet van gediend.
alex leusink schreef:
Jij zegt bijvoorbeeld dat je Mallan persoonlijk niet verdoordeeld, maar je zegt wel dat het een dwalend kind van God is, dan val je hem persoonlijk aan, of ligt dat ook ter verantwoording van heel de gergeminned??
Optimatus schreef:Ik kon mij afgelopen zondag niet onttrekken aan de indruk dat ook de GGiN probeert Christus na te volgen.
Optimatus schreef:Ik zal toegeven dat ik met één bezoek aan de GGiN niet echt een helder beeld heb kunnen krijgen. Maar ik vond niet dat er onzin werd verkondigd.
Verder zie ik toch wel vrij grote verschillen tussen de GGiN en de RKK.
jas schreef:Optimatus schreef:Ik kon mij afgelopen zondag niet onttrekken aan de indruk dat ook de GGiN probeert Christus na te volgen.
........Ik wil niet onbeleefd zijn, maar eigenlijk weet jij er totaal niets van. Zeker niet na één keer. Je kunt er niet over mee praten.
Brion schreef:Vertel mij toch eens: wat voor bijzonder speciale band heb jij toch
met God? Hoe komt het toch dat Hij zich aan jou zó duidelijk
openbaart en je de exacte waarheid toefluistert, en al die sukkels
hier in allerlei vormen van leugenleer laat geloven? Wat maakt jou
toch zo bijzonder? En wat moeten wij doen om ook zo bijzonder te
worden, en alles zó goed te weten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten