Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 nov 2004 11:38

Motormuis schreef:Pfff, het lijkt wel of de hele wereld in rep en roer is...Al die ruzie's, die felle discussies, schisma's, verdachtmakingen....Laat bij ons de LIEFDE blijven, het grote gebod!!!

helemaal mee eens!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 24 nov 2004 11:41

Jannoek schreef:
Motormuis schreef:Pfff, het lijkt wel of de hele wereld in rep en roer is...Al die ruzie's, die felle discussies, schisma's, verdachtmakingen....Laat bij ons de LIEFDE blijven, het grote gebod!!!

helemaal mee eens!

Waarschijnlijk is iedereen het hier wel mee eens....Alleen vergeten we het zo snel... Net zoals die Van der Ven (ff off-topic), die imam. Die snapt het ook helemaal niet. Laten wij alsjeblieft niet zo radicaal worden als die gasten. Zeg niet dat dit gebeurt, maar toch...kijk uit voor al te harde woorden.
Geen commentaar

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 13:08

Motormuis schreef:Hoewel ik geen "fan" van de GGiN ben, vind ik dat Jas absoluut te ver gaat. Je vraagtekens zetten bij bepaalde dogma's en uitspraken, okay. Maar ik vind de manier van discussiëren respectloos en hard. En dan klopt het idd wel dat dominee Mallan bepaalde dominees van de GG ook helemaal verguist. Maar dat vind jij vreselijk Jas, waarom verlaag je je dan tot dat niveau?

Wacht eens even. Ik heb gezegd dat Mallan gelogen heeft en dat die leer een leugenleer is. Is dat te ver gaan? Ik beledig de man niet persoonlijk, ik constateer een feit. Dat heeft niets met respectloosheid te maken. Ik zou met hetzelfde recht kunnen stellen dat men geen respect heeft voor wat ik beweer want het wordt niet eens onderzocht. En dan nog eens wat. Waarom zouden wij wel het recht hebben om te stellen dat de Mis een vervloekte paapse afgoderij is, en niet tegen iemand die van zichzelf beweert dat hij rechtzinnig is mogen zeggen dat hij liegt? Kom nou. Dat zij zich op zo'n voetstuk zetten daar heb ik niets mee te maken. Ook zij zijn onderworpen aan het Schriftwoord "En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer". Ef. 5:11 En dat geldt ook voor degenen die hier recht willen praten wat krom is, en krom wat recht is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 13:13

Jannoek schreef:

helemaal mee eens!

Ja dat is allemaal mooi en aardig en lief. Maar dit topic gaat niet over de wereld die in rep en roer is, want dat dit zo is ontkent niemand. Het gaat over Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned. Dan kom ik significante verschillen tegen die ik ook noem. En dan ben ik ineens hard. Ik dacht het niet hoor. Als men dus blijkbaar niet inhoudelijk op de verschillen wil ingaan, of ze liever niet met man en paard genoemd ziet, open dan gewoon niet zo'n topic, wees allemaal lief voor elkaar en er komt nooit en te nimmer ook nog maar één discussie op gang. Vrede zij met u.

Hobbyist
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hobbyist » 24 nov 2004 13:21

jas schreef:Waar het mij omgaat in de GGiN is dat Mallan en cs daar voor God spelen.
jas schreef:Ik beledig de man niet persoonlijk, ik constateer een feit.
:?: :?: :?: :?:
Ik las het wel als een persoonlijke belediging aan hun adres.

jas schreef:En daar komt nog bij, als Mallan een kind van God is, mogen daarom zijn fouten niet genoemd worden? Ik lees het in de Bijbel toch echt wel anders. "Gij zijt die man", zei de profeet Nathan tegen David. En hij werd gestraft om zn volkstelling zodat er door ziekte 70.000 mannen stierven. 70.000 a.g.v. een zonde van David, de man naar Gods hart.

Daar wil ik toch nog wat over kwijt.
Tegen wie zei Nathan dat? Juist, tegen David.
Dus tegen wie moet jas dat zeggen? Juist, tegen Mallan.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 13:27

Hobbyist schreef:
Daar wil ik toch nog wat over kwijt.
Tegen wie zei Nathan dat? Juist, tegen David.
Dus tegen wie moet jas dat zeggen? Juist, tegen Mallan.

En wie zegt dat dat niet gedaan is? Daar komt nog bij, dat het hier een heel kerkverband betreft. Als ik citaten van Mallan weergeef ga ik er van uit dat hij representatief is voor de GGiN. Je mag wat mij betreft ook zijn naam vervangen door GGiN. Maar geloof me, ik heb uitvoerig met de heren gecorrespondeerd.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 24 nov 2004 13:32

jas schreef:
Jannoek schreef:

helemaal mee eens!

Ja dat is allemaal mooi en aardig en lief. Maar dit topic gaat niet over de wereld die in rep en roer is, want dat dit zo is ontkent niemand. Het gaat over Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned. Dan kom ik significante verschillen tegen die ik ook noem. En dan ben ik ineens hard. Ik dacht het niet hoor. Als men dus blijkbaar niet inhoudelijk op de verschillen wil ingaan, of ze liever niet met man en paard genoemd ziet, open dan gewoon niet zo'n topic, wees allemaal lief voor elkaar en er komt nooit en te nimmer ook nog maar één discussie op gang. Vrede zij met u.

Inhoud is prima, de manier waarop je het zegt, komt op mij nogal beroerd over. Maar da's subjectief, dat geef ik toe. Maar bedenk altijd wel: C'est le ton qui fait la musique.....

Je schijnt niet door te hebben dat je mensen als Loezje kwetst, iemand die wel haar plek binnen de GGiN heeft gevonden. Dan vind ik het niet slim om uitspraken te bezigen als zou Mallan gelijk worden gesteld aan God. Hoewel ik een stuk frustratie echt wel begrijp en inhoudelijk het met je eens bent, zou ik m'n toon wat matigen. Maar dat schijnen ex Gergeminnetters niet te kunnen, Bookman is daar ook een voorbeeld van. Frustratie zit blijkbaar errug hoog.
Geen commentaar

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 14:24

jas schreef:
caprice schreef:Jas. Is denk je dat Ds. Mallan een kind van God is?
Als hij dat is, is hij een dwalend kind van God.

Je kent misschien wel de uitspraak dat Gods kineren elkaar soms liever de oren dan de voeten wassen??

Jij bent hiermee bezig. Mallan is een gerespecteerd kin van God, en ik zou daar niet over oordelen als ik jou was, dan ga JIJZELF in Gods plaats staan. Jij, de pot, verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

En jij kunt dat eenvoudigweg niet verantwoorden om te zeggen dat Mallan een dwalend kind van God is. Onderzoek jezelf, Jas, en niet een ander! We zijn allemaal mensen, en dus in staat om fouten te maken, geen een uitgezonderd, ook ik niet, ook jij niet, en ook Mallan niet, maar om dan direct te gaan veroordelen.

En ik denk trouwens dat die gedachte dat Malaan als God verheerlijkt wordt een interpretatie van jezelf is, dus dat je dat jezelf eenbeetje wijsmaakt. En ik zou ook niet weten waarom je niets van een ds zou mogen aannemen, dan kan hij beter niets meer zeggen, het is wel een geroepen dienstknecht...
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 nov 2004 15:16

jas schreef:Ja dat is allemaal mooi en aardig en lief. Maar dit topic gaat niet over de wereld die in rep en roer is, want dat dit zo is ontkent niemand. Het gaat over Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned. Dan kom ik significante verschillen tegen die ik ook noem. En dan ben ik ineens hard. Ik dacht het niet hoor. Als men dus blijkbaar niet inhoudelijk op de verschillen wil ingaan, of ze liever niet met man en paard genoemd ziet, open dan gewoon niet zo'n topic, wees allemaal lief voor elkaar en er komt nooit en te nimmer ook nog maar één discussie op gang. Vrede zij met u.

Volgens mij wilde Loezje er zeker wel inhoudelijk op in gaan. In alle openheid kan er prima fel gediscussieerd worden over verschillen. Maar zodra de inhoud verloren gaat onder persoonlijke aanvallen maak je je niet zo geloofwaardig. Ik kan me goed voorstellen dat ggn-ers die dit lezen gaan denken: kijk, degenen die het niet met ons eens zijn zijn gewoon een stelletje gefrustreerde relnichten die niet serieus te nemen zijn. En dat zou jammer zijn, want inhoudelijk kan ik me er best aardig in vinden.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 nov 2004 15:36

Ben het met arragorn eens en heb al een tijdje niet meer in dit topic gepost, en ben ook niet van plan om dat te gaan doen.

(Ja ik ben van de GGIN)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 15:37

Motormuis schreef:
jas schreef:
Jannoek schreef:

helemaal mee eens!

Inhoud is prima, de manier waarop je het zegt, komt op mij nogal beroerd over. Maar da's subjectief, dat geef ik toe. Maar bedenk altijd wel: C'est le ton qui fait la musique.....

Je schijnt niet door te hebben dat je mensen als Loezje kwetst, iemand die wel haar plek binnen de GGiN heeft gevonden. Dan vind ik het niet slim om uitspraken te bezigen als zou Mallan gelijk worden gesteld aan God. Hoewel ik een stuk frustratie echt wel begrijp en inhoudelijk het met je eens bent, zou ik m'n toon wat matigen. Maar dat schijnen ex Gergeminnetters niet te kunnen, Bookman is daar ook een voorbeeld van. Frustratie zit blijkbaar errug hoog.

I.p.v. de veroorzakers van het leed te verdedigen zou meevoelen met evt. slachtoffers op zn plaats zijn. Bovendien, er is niet gekwetst. Ze handelen daar alsof ze God zelf zijn. Daar doe ik niets aan af. En in dat opzicht zijn ze te vergelijken met de paus of erger. Bovendien wordt goedgepraat wat krom is. Kom niet aan hun domineetjes. Loezje gaat helemaal niet inhoudelijk in op het feit dat Mallan liegt. Hij heeft blijkbaar carte blanche bij God en de mensen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 15:46

alex leusink schreef:
jas schreef:
caprice schreef:Jas. Is denk je dat Ds. Mallan een kind van God is?
Als hij dat is, is hij een dwalend kind van God.

Je kent misschien wel de uitspraak dat Gods kineren elkaar soms liever de oren dan de voeten wassen??

Jij bent hiermee bezig. Mallan is een gerespecteerd kin van God, en ik zou daar niet over oordelen als ik jou was, dan ga JIJZELF in Gods plaats staan. Jij, de pot, verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

En jij kunt dat eenvoudigweg niet verantwoorden om te zeggen dat Mallan een dwalend kind van God is. Onderzoek jezelf, Jas, en niet een ander! We zijn allemaal mensen, en dus in staat om fouten te maken, geen een uitgezonderd, ook ik niet, ook jij niet, en ook Mallan niet, maar om dan direct te gaan veroordelen.

En ik denk trouwens dat die gedachte dat Malaan als God verheerlijkt wordt een interpretatie van jezelf is, dus dat je dat jezelf eenbeetje wijsmaakt. En ik zou ook niet weten waarom je niets van een ds zou mogen aannemen, dan kan hij beter niets meer zeggen, het is wel een geroepen dienstknecht...

Jij moet eerst zelf eens gaan onderzoeken. Ik heb uitvoerig aangetoond dat Mallan gelogen heeft. En dat bedoel ik nou precies met vergoddelijking, dat je niet de fouten van die mensen kunt zien of accepteren. Ik veroordeel Mallan niet als persoon, maar hij zou een herder en leraar moeten zijn. Dan worden de zielen van degene die aan je toevertrouwd zijn van je hand geeist. Daarom mag hij zeker niet liegen. jou valt dat ook al niet op. Is er dan hier niemand met een greintje rechtvaardigheidsgevoel in zn lijf?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 15:48

ahuibers schreef:Ben het met arragorn eens en heb al een tijdje niet meer in dit topic gepost, en ben ook niet van plan om dat te gaan doen.

en nu doe je het toch.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 nov 2004 15:57

1. omdat ze steunen en leunen op hun bekommerd leven buiten Christus. 2. omdat ze gezapig hebben aangenomen 'als ik niet uitverkoren ben kom ik er toch niet', dus ik doe maar gewoon niks. Daar ageer ik fel tegen, jouw bezwaren ten spijt, want het is een gruwelijke leer. Van Stralen zegt ronduit dat een zondaar die tot Christus komt maar niet moet denken dat Christus hem met open armen staat te ontvangen. Hij is geloof ik wel buiten verband, maar niet hierom. Hoe zwaarder hoe waarder, dat is het geloof van de ggin. Het is een gruwel.

Van stralen hoort niet bij de gergeminned!
En wat je verder zegt heb ik nog nooit gehoord bij de ger gem in ned.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 nov 2004 15:59

ahuibers schreef:
Van stralen hoort niet bij de gergeminned!
En wat je verder zegt heb ik nog nooit gehoord bij de ger gem in ned.

Van Straalen hoorde wel degelijk bij de GGiN. Hij was afkomstig uit Patterson. Ennuh, nou doe je het weer.

Terug naar “Archief”