Motormuis schreef:Pfff, het lijkt wel of de hele wereld in rep en roer is...Al die ruzie's, die felle discussies, schisma's, verdachtmakingen....Laat bij ons de LIEFDE blijven, het grote gebod!!!
helemaal mee eens!
Moderator: Moderafo's
Jannoek schreef:Motormuis schreef:Pfff, het lijkt wel of de hele wereld in rep en roer is...Al die ruzie's, die felle discussies, schisma's, verdachtmakingen....Laat bij ons de LIEFDE blijven, het grote gebod!!!
helemaal mee eens!
Motormuis schreef:Hoewel ik geen "fan" van de GGiN ben, vind ik dat Jas absoluut te ver gaat. Je vraagtekens zetten bij bepaalde dogma's en uitspraken, okay. Maar ik vind de manier van discussiëren respectloos en hard. En dan klopt het idd wel dat dominee Mallan bepaalde dominees van de GG ook helemaal verguist. Maar dat vind jij vreselijk Jas, waarom verlaag je je dan tot dat niveau?
Jannoek schreef:Motormuis schreef:Pfff, het lijkt wel of de hele wereld in rep en roer is...Al die ruzie's, die felle discussies, schisma's, verdachtmakingen....Laat bij ons de LIEFDE blijven, het grote gebod!!!
helemaal mee eens!
jas schreef:Waar het mij omgaat in de GGiN is dat Mallan en cs daar voor God spelen.
jas schreef:Ik beledig de man niet persoonlijk, ik constateer een feit.
jas schreef:En daar komt nog bij, als Mallan een kind van God is, mogen daarom zijn fouten niet genoemd worden? Ik lees het in de Bijbel toch echt wel anders. "Gij zijt die man", zei de profeet Nathan tegen David. En hij werd gestraft om zn volkstelling zodat er door ziekte 70.000 mannen stierven. 70.000 a.g.v. een zonde van David, de man naar Gods hart.
Hobbyist schreef:
Daar wil ik toch nog wat over kwijt.
Tegen wie zei Nathan dat? Juist, tegen David.
Dus tegen wie moet jas dat zeggen? Juist, tegen Mallan.
jas schreef:Jannoek schreef:Motormuis schreef:Pfff, het lijkt wel of de hele wereld in rep en roer is...Al die ruzie's, die felle discussies, schisma's, verdachtmakingen....Laat bij ons de LIEFDE blijven, het grote gebod!!!
helemaal mee eens!
Ja dat is allemaal mooi en aardig en lief. Maar dit topic gaat niet over de wereld die in rep en roer is, want dat dit zo is ontkent niemand. Het gaat over Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned. Dan kom ik significante verschillen tegen die ik ook noem. En dan ben ik ineens hard. Ik dacht het niet hoor. Als men dus blijkbaar niet inhoudelijk op de verschillen wil ingaan, of ze liever niet met man en paard genoemd ziet, open dan gewoon niet zo'n topic, wees allemaal lief voor elkaar en er komt nooit en te nimmer ook nog maar één discussie op gang. Vrede zij met u.
jas schreef:Als hij dat is, is hij een dwalend kind van God.caprice schreef:Jas. Is denk je dat Ds. Mallan een kind van God is?
jas schreef:Ja dat is allemaal mooi en aardig en lief. Maar dit topic gaat niet over de wereld die in rep en roer is, want dat dit zo is ontkent niemand. Het gaat over Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned. Dan kom ik significante verschillen tegen die ik ook noem. En dan ben ik ineens hard. Ik dacht het niet hoor. Als men dus blijkbaar niet inhoudelijk op de verschillen wil ingaan, of ze liever niet met man en paard genoemd ziet, open dan gewoon niet zo'n topic, wees allemaal lief voor elkaar en er komt nooit en te nimmer ook nog maar één discussie op gang. Vrede zij met u.
Motormuis schreef:jas schreef:Jannoek schreef:Motormuis schreef:Pfff, het lijkt wel of de hele wereld in rep en roer is...Al die ruzie's, die felle discussies, schisma's, verdachtmakingen....Laat bij ons de LIEFDE blijven, het grote gebod!!!
helemaal mee eens!
Ja dat is allemaal mooi en aardig en lief. Maar dit topic gaat niet over de wereld die in rep en roer is, want dat dit zo is ontkent niemand. Het gaat over Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned. Dan kom ik significante verschillen tegen die ik ook noem. En dan ben ik ineens hard. Ik dacht het niet hoor. Als men dus blijkbaar niet inhoudelijk op de verschillen wil ingaan, of ze liever niet met man en paard genoemd ziet, open dan gewoon niet zo'n topic, wees allemaal lief voor elkaar en er komt nooit en te nimmer ook nog maar één discussie op gang. Vrede zij met u.
Inhoud is prima, de manier waarop je het zegt, komt op mij nogal beroerd over. Maar da's subjectief, dat geef ik toe. Maar bedenk altijd wel: C'est le ton qui fait la musique.....
Je schijnt niet door te hebben dat je mensen als Loezje kwetst, iemand die wel haar plek binnen de GGiN heeft gevonden. Dan vind ik het niet slim om uitspraken te bezigen als zou Mallan gelijk worden gesteld aan God. Hoewel ik een stuk frustratie echt wel begrijp en inhoudelijk het met je eens bent, zou ik m'n toon wat matigen. Maar dat schijnen ex Gergeminnetters niet te kunnen, Bookman is daar ook een voorbeeld van. Frustratie zit blijkbaar errug hoog.
alex leusink schreef:jas schreef:Als hij dat is, is hij een dwalend kind van God.caprice schreef:Jas. Is denk je dat Ds. Mallan een kind van God is?
Je kent misschien wel de uitspraak dat Gods kineren elkaar soms liever de oren dan de voeten wassen??
Jij bent hiermee bezig. Mallan is een gerespecteerd kin van God, en ik zou daar niet over oordelen als ik jou was, dan ga JIJZELF in Gods plaats staan. Jij, de pot, verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
En jij kunt dat eenvoudigweg niet verantwoorden om te zeggen dat Mallan een dwalend kind van God is. Onderzoek jezelf, Jas, en niet een ander! We zijn allemaal mensen, en dus in staat om fouten te maken, geen een uitgezonderd, ook ik niet, ook jij niet, en ook Mallan niet, maar om dan direct te gaan veroordelen.
En ik denk trouwens dat die gedachte dat Malaan als God verheerlijkt wordt een interpretatie van jezelf is, dus dat je dat jezelf eenbeetje wijsmaakt. En ik zou ook niet weten waarom je niets van een ds zou mogen aannemen, dan kan hij beter niets meer zeggen, het is wel een geroepen dienstknecht...
1. omdat ze steunen en leunen op hun bekommerd leven buiten Christus. 2. omdat ze gezapig hebben aangenomen 'als ik niet uitverkoren ben kom ik er toch niet', dus ik doe maar gewoon niks. Daar ageer ik fel tegen, jouw bezwaren ten spijt, want het is een gruwelijke leer. Van Stralen zegt ronduit dat een zondaar die tot Christus komt maar niet moet denken dat Christus hem met open armen staat te ontvangen. Hij is geloof ik wel buiten verband, maar niet hierom. Hoe zwaarder hoe waarder, dat is het geloof van de ggin. Het is een gruwel.
ahuibers schreef:
Van stralen hoort niet bij de gergeminned!
En wat je verder zegt heb ik nog nooit gehoord bij de ger gem in ned.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten