Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 nov 2004 00:31

alex leusink schreef:Ik oordeel niet, ik vind alleen dat voorbeeld dat ik zojuist noemde al heel wreed van die Zijlstra, en bovendien hou ik persoonlijk niet zo van al die bijeenkomsten zus, en dat christendom dat altijd met een hoop herrie, en in de hoop de voorpagina nog tehalen zonodig het evangelie moet verkondigen.

Is dat even een hoop wilde insinuaties in 1 alinea..

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 24 nov 2004 08:00

Mogen we dan dit wel ter waarschuwing toevoegen uit Mattheüs 7:

[i]21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Ter waarschuwing altijd, maar wat wil je er mee zeggen? Waarschijnlijk niet dat het doen van tekenen en wonderen op zichzelf niet goed zou zijn, want:
- De apostelen deden tijdens en na de omwandeling van de Heere wonderen.
- In Markus 16 (slot) staat dat tekenen en wonderen de gelovigen zullen volgen.
- In 1 Kor 12 staat dat God de gave der gezondmaking aan de gemeente gegeven heeft. (De ene deze en de andere weer een andere gave)
- In Openbaring 11 staat zelfs van de 2 getuigen dat ze grote wonderen zullen doen.

Het gaat om de intentie, want wie de wil van Mijn vader doet, die blijft tot in eeuwigheid. Kunnen wij dit bij Zijlstra op voorhand zo makkelijk (be) (ver) oordelen?
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 11:38

Marnix schreef:Oh kijk.... je houdt er persoonlijk niet zo van... dat vermoeden had ik al.

Kan ik me ook wel voorstellen, gaven als genezing, tongentaal, uitdrijven van demonen etc. zijn natuurlijk best eng voor ons, nuchtere Hollanders.

Heeft niets met eng voor nuchtere Hollanders te maken, en ik vind dat jullie de Bijbel heel erg eenzijdig lezen, als je denkt dat iedereen die de naam van Jezus gebruikt, ook daadwerkelijk een profeet en dienstknecht van Hem is!
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 nov 2004 11:48

Daar heb je een punt, Leusink. Maar ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat Zijlstra dus diegene is die de naam van Jezus misbruikt om mensen door Jezus te laten genezen.

Misschien moeten we eerst de balk uit onze eigen ogen halen voordat we de splinter in de ogen van de ander proberen te verwijderen.

Wanneer ik mensen hoor zeggen dat God moeilijk bereikbaar is, dat er maar weinig mensen tot Hem zullen komen dan vraag ik mij af of zij de bijbel wel goed lezen.

Zo is er dus op iedereen wat aan te merken. Laten wij vooral niet onze mede-christenen ver- of beoordelen. Laat dat aan God over.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 11:53

Sabra schreef:Daar heb je een punt, Leusink. Maar ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat Zijlstra dus diegene is die de naam van Jezus misbruikt om mensen door Jezus te laten genezen.

Misschien moeten we eerst de balk uit onze eigen ogen halen voordat we de splinter in de ogen van de ander proberen te verwijderen.

Wanneer ik mensen hoor zeggen dat God moeilijk bereikbaar is, dat er maar weinig mensen tot Hem zullen komen dan vraag ik mij af of zij de bijbel wel goed lezen.

Zo is er dus op iedereen wat aan te merken. Laten wij vooral niet onze mede-christenen ver- of beoordelen. Laat dat aan God over.

Wie zegt dat God moeilijk bereikbaar is? Of dat er maar weinig mensen tot Hem zullen komen? (Overigens heeft dat ook niet zo heel erg veel met dit topic te maken, maar dat is je vergeven)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2004 12:35

alex leusink schreef:
Marnix schreef:Oh kijk.... je houdt er persoonlijk niet zo van... dat vermoeden had ik al.

Kan ik me ook wel voorstellen, gaven als genezing, tongentaal, uitdrijven van demonen etc. zijn natuurlijk best eng voor ons, nuchtere Hollanders.

Heeft niets met eng voor nuchtere Hollanders te maken, en ik vind dat jullie de Bijbel heel erg eenzijdig lezen, als je denkt dat iedereen die de naam van Jezus gebruikt, ook daadwerkelijk een profeet en dienstknecht van Hem is!

Ik denk wel dat het met nuchtere Hollanders te maken heeft... en dat daarom bijzondere gaven worden weggestopt..... dat vinden we maar eng.... daarom maken we van geloven vaak ook wat nuchters... en wat niet nuchter is stoppen we weg... als iemand aan gebedsgenezing doet komen we al snel met bijbelteksten (er zullen mensen opstaan die tekenen zullen doen etc) aan te geven dat dat vast niet goed is... Natuurlijk is niet iedereen die Jezus naam gebruikt een profeet/dienstknecht/gebedsgenezer.... maar we moeten ook niet te snel dat gaan roepen om zodoende iemand die niet in ons straatje past in wat we gewend zijn gelijk af te doen als "valse profeet"
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 24 nov 2004 12:59

Marnix schreef:
alex leusink schreef:

Ik denk wel dat het met nuchtere Hollanders te maken heeft... en dat daarom bijzondere gaven worden weggestopt..... dat vinden we maar eng.... daarom maken we van geloven vaak ook wat nuchters... en wat niet nuchter is stoppen we weg... als iemand aan gebedsgenezing doet komen we al snel met bijbelteksten (er zullen mensen opstaan die tekenen zullen doen etc) aan te geven dat dat vast niet goed is... Natuurlijk is niet iedereen die Jezus naam gebruikt een profeet/dienstknecht/gebedsgenezer.... maar we moeten ook niet te snel dat gaan roepen om zodoende iemand die niet in ons straatje past in wat we gewend zijn gelijk af te doen als "valse profeet"

Maar dat doe ik ook niet te snel, want ik had een gesprek met iemadn die het van heel dichtbij had meegemaakt, en die zei dat ze uit ervaring wist dat het een verleider was, ik weet niet meer precies hoe en waarom, maar ik weet wel dat ik het toen erg beangstigend vond, dat die Zijlstra zo'n volgelingen had. Verschrikkelijk!

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 01 dec 2004 21:02

alex leusink schreef:
Marnix schreef:
alex leusink schreef:

Maar dat doe ik ook niet te snel, want ik had een gesprek met iemadn die het van heel dichtbij had meegemaakt, en die zei dat ze uit ervaring wist dat het een verleider was, ik weet niet meer precies hoe en waarom, maar ik weet wel dat ik het toen erg beangstigend vond, dat die Zijlstra zo'n volgelingen had. Verschrikkelijk!

Ik vind het supergevaarlijk om te gaan oordelen als je er zelf niet bent geweest. Over onze kerken (ger gem/herv herst. weet ik veel) wordt ook vaak geZEGD dat het verkeerd is, dwaalleer, weet ik wat... als iemand dat tegen je zegt ga je dat toch ook niet meteen geloven??
Verblijd je in de Here!

caprice

Berichtdoor caprice » 02 dec 2004 06:43

Pucca schreef:Ik vind het supergevaarlijk om te gaan oordelen als je er zelf niet bent geweest. Over onze kerken (ger gem/herv herst. weet ik veel) wordt ook vaak geZEGD dat het verkeerd is, dwaalleer, weet ik wat... als iemand dat tegen je zegt ga je dat toch ook niet meteen geloven??

Dan moeten ze met concrete dingen komen. En dan kunnen we gaan onderzoeken.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 dec 2004 08:51

Het gaat er natuurlijk om dat dit vooral gaat om de splinter bij de een en de balk in eigen ogen. Ik heb geen zin om kerken af te lopen katten, maar er zijn genoeg voorbeelden van allerhande zaken die in dergelijke kerken niet helemaal kosher zijn.

Terug naar “Archief”