jas schreef:Loezje schreef:jas schreef:Waar het mij omgaat in de GGiN is dat Mallan en cs daar voor God spelen. Alles wat ze zeggen wordt voor zoete koek aangenomen. Zelfs als ze glashard beweren dat het de leer der vaderen is, terwijl deze aantoonbaar anders is. Daar kan ik met geen enkele redenatie meer tegenop. Zo'n kerkverband zie ik ook niet meer als kerk, laat staan als wat voor wettige voortzetting van wat voor kerk dan ook. Dus wie GG is, probeer dat te blijven en ga niet in zee met die schijnwaarheid van de ggin. Het is één en al uiterlijk vertoon.
Jas,
Als het zo moet... hoeft de discussie van mij niet meer. Hiermee beledig je mij... en dat doe je zeker niet voor de eerste keer! Als je iets vindt hoef je het nog niet te presenteren als een feit... Hm.. 't zal ook wel bij de vrijheid van meningsuiting horen...?
Oók jij weet (als je nuchter na zou denken) dat Ds Mallan en andere Dssen niet voor God spelen... Wil je asjeblieft een beetje uitkijken met wat je zegt? Je bent al net zo gefrustreerd als Bookman. Voorlopig reageer ik even niet meer op jouw posts... Misschien kun je het iets beschaafder brengen...? 'k Ben altijd in voor een scherpe discussie, maar ik laat me niet beledigen.
een groet,
Loezje
Ik beledig jou helemaal niet. Ik zeg gewoon waar het op staat. Als jij niets kwaads van Mallan wilt horen, nou ik, ik niet over de oudvaders. Dus dan staan we quite. Jij moet beseffen dat jouw oren dicht gestopt zitten voor de waarheid. Immers, je zegt bij voorbaat al dat je hetgeen ik schrijf over de rechtvaardigmaking niet zult aannemen, terwijl dat de zuivere waarheid is. Ik ben niet gefrustreerd maar ik heb zwart op wit aangetoond dat Mallan een leugenaar is. En daar neem ik helemaal geen letter van terug. Al speel jij dan de beledigende partij. De leer van Mallan jaagt honderden in tweeerlei opzicht naar de verdoemenis . 1. omdat ze steunen en leunen op hun bekommerd leven buiten Christus. 2. omdat ze gezapig hebben aangenomen 'als ik niet uitverkoren ben kom ik er toch niet', dus ik doe maar gewoon niks. Daar ageer ik fel tegen, jouw bezwaren ten spijt, want het is een gruwelijke leer. Van Stralen zegt ronduit dat een zondaar die tot Christus komt maar niet moet denken dat Christus hem met open armen staat te ontvangen. Hij is geloof ik wel buiten verband, maar niet hierom. Hoe zwaarder hoe waarder, dat is het geloof van de ggin. Het is een gruwel.
Jas,
Voor alle duidelijkheid: ik beledig jou ook niet door oudvaders of Dssen van de GG of van wat voor kerkverband dan ook uit te maken voor leugenaars. Of, wat mij het meest pijn deed in jouw verhaal: ik zeg van geen één Ds dat hij voor God speelt. Erger: ik vind dat je God hier hebt beledigd door een mens gelijk te stellen aan Hem; iets wat dus door de dominees van de GGiN niet gebeurt en jij weet net zo goed als ik dat ik hierin gewoon gelijk heb. Je hebt er immers jaren gekerkt.
Ik zou misschien niet jou, maar zeker anderen er pijn mee doen als ik tegen jou hetzelfde ging zeggen over andere kerkverbanden. Dat kan niet de bedoeling zijn van een discussie.
Wat mij beftreft neem je eerst je woorden terug voordat we verder discussiëren. Dat wil ik best, maar dan als 'grote mensen' en niet als etterbakken die elkaar gaan zitten beledigen.
Ik 'speel' overigens niet de beledigende partij; ik zeg juist dat ik me beledigd voel door jou. (Maar misschien is dat een 'slip-of-the-finger' van je geweest...)
Btw: Ds Van Stalen van de GGiN waar jij het over hebt zégt niets meer, en ís niet buiten verband; hij leeft al ca. 20 jaar niet meer. Maar waarschijnlijk is je dat ook ontschoten.
een groet,
Loezje