Openbaring 10 vers 6:
En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn;
Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Fijn dat je je mening zo goed onderbouwt.... Daar hebben we wat aan....
Caprice, zou je willen onderbouwen waarom er in de eeuwigheid geen tijdsfactor is? Lees even mijn argumentatie waarom ik denk dat dat wel zo is in mijn vorige 2 posts... en ga er dan alsjeblieft op in, in plaats van er alleen ff een schopje tegenaan te geven maar niet te zeggen waarom je dat doet.
Openb 21:25 schreef:En haar poorten zullen niet gesloten worden des daags; want aldaar zal geen nacht zijn
Openb 22:b schreef:... de boom des levens,5) voortbrengende twaalf vruchten,6) van maand tot maand gevende zijne vrucht...
Hobbyist schreef:Marnix,Openb 21:25 schreef:En haar poorten zullen niet gesloten worden des daags; want aldaar zal geen nacht zijn
Dus: er is geen verschil tussen dag en nacht = geen tijd
Zo lees ik het iigOpenb 22:b schreef:... de boom des levens,5) voortbrengende twaalf vruchten,6) van maand tot maand gevende zijne vrucht...
Kanttek 6: Dat is, de levendmakende kracht van Christus' verdiensten en Geest, die al het jaar door, dat is, in der eeuwigheid vers en krachtig is, om dit geestelijk leven, en deze zalige verkwikking voor de twaalf geslachten van het Israël Gods zonder enige verzwakking of verslapping, altijd te onderhouden.
Zie het vetgedrukte deel.
Hopelijk verduidelijkt dit een beetje.
je snapt het dus alMarnix schreef:Dat we daar allicht niet meer met stopwatches en klokken werken, oke... dat snap ik.....
Gershwin schreef:Volgens mij is "Er was nu een dag" een typisch voorbeeld van poëtisch taalgebruik in de bijbel. Vergelijk het met het engelse 'Once upon a time', waarmee alle engelstalige sprookjes beginnen. Het is een vorm van spreken, de nadruk valt niet op dag maar op er was nu een dag. Dus: 'dag' is niet letterlijk bedoeld.
Marnix schreef:Fijn dat je je mening zo goed onderbouwt.... Daar hebben we wat aan....
Caprice, zou je willen onderbouwen waarom er in de eeuwigheid geen tijdsfactor is? Lees even mijn argumentatie waarom ik denk dat dat wel zo is in mijn vorige 2 posts... en ga er dan alsjeblieft op in, in plaats van er alleen ff een schopje tegenaan te geven maar niet te zeggen waarom je dat doet.
caprice schreef:Openbaring 10 vers 6:
En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn;
jas schreef:Marnix schreef:Fijn dat je je mening zo goed onderbouwt.... Daar hebben we wat aan....
Openb. 10:6 "En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn.";
Hobbyist schreef:caprice schreef:Openbaring 10 vers 6:
En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn;jas schreef:Marnix schreef:Fijn dat je je mening zo goed onderbouwt.... Daar hebben we wat aan....
Openb. 10:6 "En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn.";
Iets beter lezen jas, dit was al gezegd
Openb. 10:6 "En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn."
Happy One schreef:Openb. 10:6 "En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn."
Geen tijd moet hier worden vertaald met geen uitstel. Gods oordelen komen zonder uitstel betekent het. Volgens mij is dit dus geen bewijstekst voor de stelling.
Happy One schreef:Openb. 10:6 "En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn."
Geen tijd moet hier worden vertaald met geen uitstel. Gods oordelen komen zonder uitstel betekent het. Volgens mij is dit dus geen bewijstekst voor de stelling.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten