Wat zouden wij gedaan hebben als wij door ons geloof haar geen hand mochten geven?
Het toch doen omdat zij zich belangrijker vind dan jou principes?
Daarbij vind ik het erger dat ze geen eens nederlands kunnen praten terwijl ze hier wonen!
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik las net in NRC Handelsblad dat het een kwestie van interpretatie is of je de dame geen hand geeft. Heel veel imams schudden gewoon de hand van een vrouw. Die imam van Tilburg - die al heel lang in NL woont en geen NL spreekt - moet dus niet mauwen.
Aragorn schreef:Stel je voor dat iemand aangeeft dat hij niet op zondag wil werken en de overheid zegt: neehoor, zo moet je de bijbel niet interpreteren..
Gerdien B. schreef:Aragorn schreef:Stel je voor dat iemand aangeeft dat hij niet op zondag wil werken en de overheid zegt: neehoor, zo moet je de bijbel niet interpreteren..
Idd kan het hier wel op uit gaan draaien. Wij willen toch ook dat anderen respecteren wat wij wel en niet doen vanwege ons geloof!
Respecteer dat dan ook van de moslims.
Johanne schreef:Ja en dat vind ik dus best wel een moeilijk onderwerp zeg maar. In hoeverre moeten wij hun geloof respecteren? De bijbel heeft het er niet voor niets over dat wij valse godsdiensten uit moeten roeien; terwijl we ons op deze manier er juist in mee laten sleuren enzo.
Hiermee zeg ik niet dat ik er moeite mee heb om mensen te respecteren; helemaal niet. Alleen vraag ik me wel af tot hoever we in het moslimgeloof mee kunnen gaan; vooral omdat de bijbel er eigenlijk zo duidelijk over is.
Aragorn schreef:Johanne schreef:Ja en dat vind ik dus best wel een moeilijk onderwerp zeg maar. In hoeverre moeten wij hun geloof respecteren? De bijbel heeft het er niet voor niets over dat wij valse godsdiensten uit moeten roeien; terwijl we ons op deze manier er juist in mee laten sleuren enzo.
Hiermee zeg ik niet dat ik er moeite mee heb om mensen te respecteren; helemaal niet. Alleen vraag ik me wel af tot hoever we in het moslimgeloof mee kunnen gaan; vooral omdat de bijbel er eigenlijk zo duidelijk over is.
Waar zegt de bijbel dat we valse godsdiensten uit moeten roeien? Ik dacht dat alleen de NGB dat zei..
Ik denk overigens dat je helemaal niet met het moslimgeloof mee hoeft te gaan, maar je kunt natuurlijk wel gewoon accepteren dat zij op grond van hun geloofsovertuiging dingen anders doen dan wij.(Behalve als het gaat om het oplossen van conflicten, dan vind ik enige mate van door-de-strot-duwing van westerse waarden en normen niet verkeerd.
)
Johanne schreef:Aragorn schreef:Waar zegt de bijbel dat we valse godsdiensten uit moeten roeien? Ik dacht dat alleen de NGB dat zei...
*gaat zoeken in de bijbel; als ik ergens slecht in ben is het in het onthouden van plaatsen van teksten enzo...Alleen gaat t wel morgen worden;)*
Gershwin schreef:Overigens zou ik ook nog wel even aarzelen voor ik Rita Verdonk een hand zou gevenvreselijk mens...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten