Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 19:45

Het is ontkenning van de Gaven van de Geest als men zegt dat gebedsgenezing niet mogelijk is, of dat het niet voor komt, of omdat iemand die aan gebedsgenezing doet wordt uitgemaakt voor 'grootbek' en nog andere minder fraaie termen.

Jan Zijlstra is iemand die enkel geneest uit naam van Jezus. Niet uit naam van zichzelf en hij is ook niet iemand die tegen ongenezen mensen zegt dat zij teveel zondigen of nog zonde hebben.

En dat meneer leusink dit heeft van een nicht van de opa van zijn overbuurvrouw geeft al aan hoe betrouwbaar zijn bron is.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 23 nov 2004 20:52

Happy One schreef:
Ik hoorde eens vaniemand die heel ziek was, en ook naar Zijlstra ging. Zij genas niet, nee, ze werd doodziek. Wat zegt Zijlstra dan? 'Je gelooft gewoon te weinig'!!!

Verschrikkelijk, hij verleid ons gewoon. Het lijkt allemaal heel heilig, maar het is gewoon troep, hij legt de genezen gevallen voor eigen rekening, en de niet genezen gevallen komen voor rekening van de patiënt, watr heerlijk christelijk-pastoraal.

Joepie, houdt vast!!! God werkt niet via een of andere grootbek.

Wat ben je weer heerlijk genuanceerd :( . Ik geloof er namelijk helemaal niets van dat Zijlstra in een specifiek geval dit zal zeggen.
Je bent het toch wel met me eens dat geloof een rol speelt in de genezing? Maar ik weiger de vele teksten die hierover in de Bijbel staan te citeren. Ga je eigen Bijbel maar lezen.

En ik zou maar uitkijken dat wanneer je niet zeker weet of hij uit God is, hem zo maar voor grootbek uit te maken.
Ook daar weet ik een hele toepasselijke tekst voor, en ook die mag je zelf opzoeken.

En ik geloof gewoon zeker dat hij geen dienstknecht van God is. Vind het trouwens belachelijk dat je mijn specifiek voorbeeld niet WILT geloven, en zelf wel met voorbeelden slingert, klinkt niet echt geloofwaardig, vind je wel??
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 23 nov 2004 21:00

Sabra schreef:Het is ontkenning van de Gaven van de Geest als men zegt dat gebedsgenezing niet mogelijk is, of dat het niet voor komt, of omdat iemand die aan gebedsgenezing doet wordt uitgemaakt voor 'grootbek' en nog andere minder fraaie termen.

Jan Zijlstra is iemand die enkel geneest uit naam van Jezus. Niet uit naam van zichzelf en hij is ook niet iemand die tegen ongenezen mensen zegt dat zij teveel zondigen of nog zonde hebben.

En dat meneer leusink dit heeft van een nicht van de opa van zijn overbuurvrouw geeft al aan hoe betrouwbaar zijn bron is.

Het was van de eerste hand, dus wees voorzichtig met je conclusies. Ik geloof wel degelijk dat God wonderen doet op gebeden van mensen, maar dan niet OM onze gebeden, maar MIDDELS onze gebeden! En dan hoeft Zijlstra niet voor mij te bidden, dan hoef ik niet geld aan Zijlstra te betalen,. dan hoef ik niet naar een bijeenkomst, nee dan ga ik naar mijn binnenkamer, en dan vraag , dan smeek ik og de Heere op mijn zorgen zou willen zien en ze willen verhelpen, als dat Zijn wil is.

En trouwens, kun jij in het hart van Zijlstra kijken? Je zegt dat hij enkel geneest in de Naam van Jezus, maar hoe weet jij wat er in zijn hart leeft?? Niet echt betrouwbaar he??........

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 23 nov 2004 21:03

En ik geloof gewoon zeker dat hij geen dienstknecht van God is. Vind het trouwens belachelijk dat je mijn specifiek voorbeeld niet WILT geloven, en zelf wel met voorbeelden slingert, klinkt niet echt geloofwaardig, vind je wel??

Waarom????? Het is toch normaal dat je met een voorbeeld heel concreet kunt zijn, met een uitleg van de situatie, en wat er precies is gezegd (in de kontekst van het geheel?). Zeker als het voorbeeld een keiharde beschuldiging betreft waar je je eigen mening mee onderbouwd.
Verder slinger ik helemaal niet met voorbeelden....
Heb nog geen reaktie gehoord op het Bijbelse bewijs tussen geloof en genezing.
Inhoudelijk reageren heet dat...
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 23 nov 2004 21:06

En ik geloof gewoon zeker dat hij geen dienstknecht van God is.

En waarom dan wel?

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 23 nov 2004 21:08

En trouwens, kun jij in het hart van Zijlstra kijken? Je zegt dat hij enkel geneest in de Naam van Jezus, maar hoe weet jij wat er in zijn hart leeft?? Niet echt betrouwbaar he??

Nee, natuurlijk kunnen we niet in het hart van Zijlstra kijken. Maar hij zegt dat hij geneest in de naam van Jezus, iedere keer opnieuw.
En over motieven kunnen en mogen wij niet oordelen. Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt!

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 23 nov 2004 21:09

Happy One schreef:

Waarom????? Het is toch normaal dat je met een voorbeeld heel concreet kunt zijn, met een uitleg van de situatie, en wat er precies is gezegd (in de kontekst van het geheel?). Zeker als het voorbeeld een keiharde beschuldiging betreft waar je je eigen mening mee onderbouwd.
Verder slinger ik helemaal niet met voorbeelden....
Heb nog geen reaktie gehoord op het Bijbelse bewijs tussen geloof en genezing.
Inhoudelijk reageren heet dat...

Tuurlijk is er een relatie tussen geloof en genezing, maar ik snap niet waar je hiermee heen wilt, ik geloof wel in gebedsgenezing, maar niet in Zijlstra.

Bedenk ook trouwens dat er ook mensen genezen worden, zonder datze geloven, dus je kunt het niet zwart op wit stellen.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 23 nov 2004 21:10

En dan hoeft Zijlstra niet voor mij te bidden, dan hoef ik niet geld aan Zijlstra te betalen,. dan hoef ik niet naar een bijeenkomst, nee dan ga ik naar mijn binnenkamer, en dan vraag , dan smeek ik og de Heere op mijn zorgen zou willen zien en ze willen verhelpen, als dat Zijn wil is.

Wel eens van de specifieke gave der gezondmaking gehoord? Lees 1 Kor 12 en 14 maar eens door.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 23 nov 2004 21:12

Tuurlijk is er een relatie tussen geloof en genezing, maar ik snap niet waar je hiermee heen wilt

Ik wilde alleen maar laten zien dat jou voorbeeld in algemene zin best wel eens kan kloppen. Nee, niet altijd, en zeker niet in specifieke gevallen kunnen we daar over oordelen. Maar dat die relatie er ligt is duidelijk.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 23 nov 2004 21:18

Bedenk ook trouwens dat er ook mensen genezen worden, zonder datze geloven, dus je kunt het niet zwart op wit stellen.

Ik stel het ook niet zwart wit, ik wijs alleen op het algemene verband (waar de Bijbel ook op wijst). Hierop zijn zeker uitzonderingen mogelijk.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 23 nov 2004 21:38

Happy One schreef:
Brion schreef:
Happy One schreef:
Hij nept de boel, klopt de mensen geld uit hun zak voor een grote kerk, grote auto, enz. Anders zou hij zeker niet zelf naar een ziekenhuis gaan maar gewoon God bidden om genezing. Net zoals hij tenslotte zijn toehoorders adviseerd.

O ja, sinds wanneer adviseert hij om maar niet naar een ziekenhuis te gaan? In zijn team heeft hij bewust een arts opgenomen.

Wie is die arts?

Geen idee, zo goed ken ik zijn team ook niet hoor :) .

Dan ga ik er voorlopig vanuit dat het niet juist is, dat er een arts in zijn team zit. Ik kan me dat trouwens ook niet voorstellen, dat een arts zich leent voor dit soort praktijken.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 nov 2004 21:52

Happy One schreef:
En trouwens, kun jij in het hart van Zijlstra kijken? Je zegt dat hij enkel geneest in de Naam van Jezus, maar hoe weet jij wat er in zijn hart leeft?? Niet echt betrouwbaar he??

Nee, natuurlijk kunnen we niet in het hart van Zijlstra kijken. Maar hij zegt dat hij geneest in de naam van Jezus, iedere keer opnieuw.
En over motieven kunnen en mogen wij niet oordelen. Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt!

Mogen we dan dit wel ter waarschuwing toevoegen uit Mattheüs 7:

21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 nov 2004 23:09

Wie gaat er een keer met mij mee naar Jan Zijlstra, dan kunnen jullie het zelf ervaren hoe hij is, wat hij doet, en in wiens naam hij geneest.

Ik geloof ook niet in Jan Zijlstra, zoals Leusink opmerkte, maar ik geloof wel dat God mensen bepaalde gaven heeft gegeven om te genezen.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 23 nov 2004 23:11

caprice schreef:
Happy One schreef:

Mogen we dan dit wel ter waarschuwing toevoegen uit Mattheüs 7:

21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Dan moet je niet nu opeens klakkeloos gaan geloven van wat mensen zeggen, das een beetje naief, terwijl wat ik zeg door jou direct vantafel geveegd wordt...

Ik oordeel niet, ik vind alleen dat voorbeeld dat ik zojuist noemde al heel wreed van die Zijlstra, en bovendien hou ik persoonlijk niet zo van al die bijeenkomsten zus, en dat christendom dat altijd met een hoop herrie, en in de hoop de voorpagina nog tehalen zonodig het evangelie moet verkondigen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2004 00:08

Oh kijk.... je houdt er persoonlijk niet zo van... dat vermoeden had ik al.

Kan ik me ook wel voorstellen, gaven als genezing, tongentaal, uitdrijven van demonen etc. zijn natuurlijk best eng voor ons, nuchtere Hollanders.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”