jas schreef:Sabra schreef:Ik heb daar geen moeite mee, ik vind het opvallend.
Misschien heeft God er dan ook geen moeite mee om je naam uit het Boek des Levens te delgen.
ehm

Moderator: Moderafo's
Yael schreef:jas schreef:Sabra schreef:Ik heb daar geen moeite mee, ik vind het opvallend.
Misschien heeft God er dan ook geen moeite mee om je naam uit het Boek des Levens te delgen.
ehmbeetje minder mag wel hoor, hij zegt alleen dat hij het opvallend vindt dat Paulus het geschreven heeft.
Sabra schreef:Ik sluit mij bij Optimatus aan. Daarnaast vind ik het opvallend dat iemand die niet deel uitmaakte van de 12 discipelen de grootste invloed heeft gehad en nog altijd heeft op de kerk.
Yael schreef:Sabra schreef:Ik sluit mij bij Optimatus aan. Daarnaast vind ik het opvallend dat iemand die niet deel uitmaakte van de 12 discipelen de grootste invloed heeft gehad en nog altijd heeft op de kerk.
God heeft dit bij Paulus op het oog gehad geloof dat dat ergens in Handelingen staat. 1 van de grootste vervolgers van de kerk van die dagen werd 1 van de belangerijkste grondleggers van de christelijke geloof. waarom heb je daar moeite mee? Heel de Bijbel is Gods Woord ongeacht degene die God daarvoor heeft willen gebruiken.
BertV schreef:Sabra schreef:Ik sluit mij bij Optimatus aan. Daarnaast vind ik het opvallend dat iemand die niet deel uitmaakte van de 12 discipelen de grootste invloed heeft gehad en nog altijd heeft op de kerk.
Daar zit ik ook mee, Paulus, een verstokte vrijgezel welke niets van vrouwen moet hebben. Als Paulus uitspraken zo belangrijk zouden zijn, dan had Jezus ons dat vast zelf wel verteld.
Dit neemt niet weg dat Paulus een zeer gelovig mens was en kan men weken over zijn brieven preken.
Maar waarom nu eens geen preek over Maria, Jezus moeder. Maria welke Jezus in het geloof heeft groot gebracht en Hem van kind van haar een kind van God heeft zien worden.
Zijn wij zelf dan ook niet als Paulus en mag er over Maria alleen gesproken en gelezen worden in het kerstverhaal?
BertV.
jas schreef:Ik zeg niets anders dat wat de Schrift zegt. Maar dat die boodschap hier niet zo geliefd is, is me al duidelijk. Toch heb ik geen andere voor je.
Yael schreef:jas schreef:Ik zeg niets anders dat wat de Schrift zegt. Maar dat die boodschap hier niet zo geliefd is, is me al duidelijk. Toch heb ik geen andere voor je.
Vraag ik om een andere boodschap? Zeg ik iets in die zin wat tegen de Schrift ingaat?
Yael schreef:
En hoe weet jij zo zeker dat je in alles gelijk hebt?
Yael schreef:Dat die boodschap hier niet geliefd is slaat nergens op misschien moet je eens bij jezelf na gaan hoe jij persoonlijk die boodschap probeert over te brengen op dit forum en dat is niet altijd op even prettige manier daarmee doel ik oa. op wat je tegen Sabra zegt.
jas schreef:Het heeft alles te maken met hoe je over de Schrift denkt. In mijn visie is de Bijbel volledig Gods woord, dus ook de brieven van Paulus. De Heere heeft het nodig geacht deze in de canon te laten opnemen. Daarom staat een kritische houding t.o.v. Paulus gelijk aan kritiek op de Bijbel zelf. Je kunt immers niet zeggen dat de Bijbel Gods woord is, maar dat dit niet geldt voor de brieven van Paulus.
BertV schreef:Sabra schreef:Ik sluit mij bij Optimatus aan. Daarnaast vind ik het opvallend dat iemand die niet deel uitmaakte van de 12 discipelen de grootste invloed heeft gehad en nog altijd heeft op de kerk.
Daar zit ik ook mee, Paulus, een verstokte vrijgezel welke niets van vrouwen moet hebben. Als Paulus uitspraken zo belangrijk zouden zijn, dan had Jezus ons dat vast zelf wel verteld.
Dit neemt niet weg dat Paulus een zeer gelovig mens was en kan men weken over zijn brieven preken.
Maar waarom nu eens geen preek over Maria, Jezus moeder. Maria welke Jezus in het geloof heeft groot gebracht en Hem van kind van haar een kind van God heeft zien worden.
Zijn wij zelf dan ook niet als Paulus en mag er over Maria alleen gesproken en gelezen worden in het kerstverhaal?
BertV.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten