Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Dat is de apostolische successie: Jezus koos discipelen (leerlingen) die op hun beurt, de volkeren het Evangelie brengend, weer nieuwe discipelen vonden.
caprice schreef:Optimatus schreef:Dat is de apostolische successie: Jezus koos discipelen (leerlingen) die op hun beurt, de volkeren het Evangelie brengend, weer nieuwe discipelen vonden.
Zoals Sabra het beschrijft komt het sterk over dat dat allemaal op mensenwerk berust met misschien een beetje hulp van Gods kant. Dat kan niet. Het is en blijft een éénzijdig godswerk, maar wij moeten aan die opdracht voldoen omdat God middelijk werkt.
Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Dat is de apostolische successie: Jezus koos discipelen (leerlingen) die op hun beurt, de volkeren het Evangelie brengend, weer nieuwe discipelen vonden.
Zoals Sabra het beschrijft komt het sterk over dat dat allemaal op mensenwerk berust met misschien een beetje hulp van Gods kant. Dat kan niet. Het is en blijft een éénzijdig godswerk, maar wij moeten aan die opdracht voldoen omdat God middelijk werkt.
Precies, God werkt middeLLijk. En maakt dus gebruik van mensen. Mensen neigen eerder naar een boodschap te luisteren als die in heldere taal wordt uitgelegd, in taal die bij de doelgroep past en niet in een taal die geen mens op aarde meer spreekt (geldt dus ook voor het Latijn).
caprice schreef:Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Dat is de apostolische successie: Jezus koos discipelen (leerlingen) die op hun beurt, de volkeren het Evangelie brengend, weer nieuwe discipelen vonden.
Precies, God werkt middeLLijk. En maakt dus gebruik van mensen. Mensen neigen eerder naar een boodschap te luisteren als die in heldere taal wordt uitgelegd, in taal die bij de doelgroep past en niet in een taal die geen mens op aarde meer spreekt (geldt dus ook voor het Latijn).
Dacht je dat de zendingswerkers van de Gereformeerde Gemeenten in Izi, Nigeria, Israël en andere zendingsplaatsen dan hetzelfde Nederlands sprak als hier in Nederland?
Optimatus schreef:Ik neem aan dat ze daar wel gewoon de hedendaagse talen bezigen. Waarom dan niet ook hier in Nederland?
Optimatus schreef:Ik ben afgelopen zondag bij een Gereformeerde Gemeente in Nederland geweest, ik heb op een reformatorische school gezeten en ik discussieer met jou. Dat lijken mij drie redelijk overtuigende argumenten.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten