Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik pas absoluut niet in de GGiN, al was het alleen al omdat er een totale afwezigheid van enige liturgie is. Verder staat het zingen op hele noten met het tempo van een colonne schildpadden me ook niet aan en de verlossing wordt vrijwel geheel ondergesneeuwd door het wijzen op zonden, zonden en nog eens zonden.
jas schreef:Waar het mij omgaat in de GGiN is dat Mallan en cs daar voor God spelen. Alles wat ze zeggen wordt voor zoete koek aangenomen. Zelfs als ze glashard beweren dat het de leer der vaderen is, terwijl deze aantoonbaar anders is. Daar kan ik met geen enkele redenatie meer tegenop. Zo'n kerkverband zie ik ook niet meer als kerk, laat staan als wat voor wettige voortzetting van wat voor kerk dan ook. Dus wie GG is, probeer dat te blijven en ga niet in zee met die schijnwaarheid van de ggin. Het is één en al uiterlijk vertoon.
Loezje schreef:jas schreef:Waar het mij omgaat in de GGiN is dat Mallan en cs daar voor God spelen. Alles wat ze zeggen wordt voor zoete koek aangenomen. Zelfs als ze glashard beweren dat het de leer der vaderen is, terwijl deze aantoonbaar anders is. Daar kan ik met geen enkele redenatie meer tegenop. Zo'n kerkverband zie ik ook niet meer als kerk, laat staan als wat voor wettige voortzetting van wat voor kerk dan ook. Dus wie GG is, probeer dat te blijven en ga niet in zee met die schijnwaarheid van de ggin. Het is één en al uiterlijk vertoon.
Jas,
Als het zo moet... hoeft de discussie van mij niet meer. Hiermee beledig je mij... en dat doe je zeker niet voor de eerste keer! Als je iets vindt hoef je het nog niet te presenteren als een feit... Hm.. 't zal ook wel bij de vrijheid van meningsuiting horen...?
Oók jij weet (als je nuchter na zou denken) dat Ds Mallan en andere Dssen niet voor God spelen... Wil je asjeblieft een beetje uitkijken met wat je zegt? Je bent al net zo gefrustreerd als Bookman. Voorlopig reageer ik even niet meer op jouw posts... Misschien kun je het iets beschaafder brengen...? 'k Ben altijd in voor een scherpe discussie, maar ik laat me niet beledigen.
een groet,
Loezje
Yael schreef:Jas schreef:
Van Stralen zegt ronduit dat een zondaar die tot Christus komt maar niet moet denken dat Christus hem met open armen staat te ontvangen![]()
zeggen ze dat echt.....
als ze dat werkelijk leren over Jezus, Hij is toch geen boeman ofzo waarom heeft Hij anders aan het kruis geleden om dat met armen over elkaar een zondaar die tot Hem vlucht op te wachten...
Optimatus schreef:Jas, een vriendelijk bedoeld advies van een collega-organist: trap mensen niet op hun ziel, zelfs al heb je duizendvijfentwintig keer gelijk.
Naar mij, vrijzinnig-PKN/OKKN ben je ook altijd beleefd gebleven, dat kun je dan ook naar je broeders en zusters in de meer reformatorische hoek blijven.
Ik heb er vertrouwen in.
Aragorn schreef:Maar misschien is het effectiever om die onzin met redelijke argumenten te ontkrachten (waarmee ik niet zeg dat je daar helemaal geen gebruik van maakt) dan hun dominee's persoonlijk in twijfel te trekken?
Dat is niet alleen pragmatischer, maar toont ook iets meer respect voor je geindoctrineerde medemens.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten