Night schreef:Hobbyist schreef:Mijn eigen redenatie (op dit moment vastgesteld) is:
1. Je bent lid van een kerkverband waar de synode het bezit van tv censurabel stelt (zoals GG, GGiN, OGGiN)
2. Je bezit zelf tv (en hebt daar dus geen bezwaren tegen)
3. Je wilt je kind in dat kerkverband laten dopen
Volgens mij is dat niet mogelijk, omdat je in de doopgelofte instemd met de leer van de kerk.
enen o ja, ik ben zelf geen GG-er
Dit blijkt!
In de GG is het bezit van televisie of internet niet censurabel gesteld.
Het dopen bij aanwezigheid van televisie is verschillend: sommige gemeentes doen het wel, andere gemeentes doen het niet.
Waar het niet gebeurt zie je dan ook (helaas) praktijken voorkomen dat men tijdelijk de televisie de deur uitdoet.
Overigens ben ik zelf van mening dat je niet via de doop moet afdwingen dat mensen geen televisie in huis nemen. Zoals eerder aangegeven dient een kind gedoopt te worden. De verantwoording ligt bij de ouders die een ja geven op de gestelde vragen, waaronder, terecht door Hobbyist aangegeven, die van de leer en het opvoeden. De vraag is dan overigens ook weer wat met "de leer alhier geleerd" bedoelt wordt. Ook alle kerkeigen zaken zoals tv bezit, internet, kleding?
Walgelijk als de kerk op zo'n manier zich bemoeit met de beloften die God het kind wil geven... Zijn die lui nou echt zo kortzichtig dat ze denken dat God alleen kinderen in Zijn verbond opneemt waarbij de ouders geen tv hebben? Farizees hoor.