- Het volk week van God af en ging andere goden dienen -
Als een Palestijn Christen word, heeft hij ook niet lang meer te leven.
- God stuurde een vijand om het volk te straffen -
De Palestijnen vinden Israël een grote land inpikker, een vijand, en dat kan ik mij eigenlijk best wel .
- Het volk kreeg berouw, en ging weer vragen naar de Heere -
De Palestijnen vragen Allah om zijn hulp, en die krijgen ze, door middel van Hamas-leiders die er allemaal prat op gaan dat zijn van Allah zijn
- God stuurde een richter om de vijand te verjagen -
Allah stuurt, Hamas, Hezbollah en andere leiders van Allah om zo Israël te verjagen.
- Het volk leefde in een periode van rust. -
De Palestijnen hadden ook rust voor dat die Israeli's kwamen.
Ik denk dat je Simson daarom geen terrorist kunt noemen dat hij veel mensen doodde, want hij was van God gezonden, om voor het volk Israël
te strijden tegen de Filistijnen, zo staat er in Richteren 15 vers 5:
Want zie, gij zult zwanger worden, en een zoon baren, op wiens hoofd geen scheermes zal komen; want dat knechtje zal een Nazireër Gods zijn, van moeders buik af; en hij zal beginnen Israël te verlossen uit der Filistijnen hand.
Als Simson geen terrorist is, dan zijn de Palestijnen dit ook niet, hun martelaren zijn ook van Allah gezonden, veel Palestijnen worden van Allah gezonden om te sterven voor het goede doel om die gruwelijk Israeli's naar hun eeuwige doel te sturen.
Geheel zijn leven zou Simson een Nazireër Gods zijn, vers 7:
Maar Hij zeide tot mij: Zie, gij zult zwanger worden, en een zoon baren; zo drink nu geen wijn noch sterken drank, en eet niets onreins; want dat knechtje zal een Nazireër Gods zijn, van moeders buik af tot op den dag zijns doods.
Ik begin me nu af te vragen hoe je eigenlijk aan de gedachte komt om een Nazireër Gods een terrorist te noemen. Zo leert Gods Woord het niet.
Lees heel Richteren 15 er nog maar eens op na.
Gods Woord leerd wel meer niet, natuurlijk kun je wel zeggen dat hij een terrorist was, maar zo snel een terrorist van God gezonden is, mag het wel? Hoeveel mensen zijn er gestorven door de kruistochen? Door de verovering van Israel? alle kanaanieten moesten dood, kinderen, oudjes, volwassenen, iedereen... Lekker Christelijk hoor (Joods btw).
Er is toch wel een verschil tussen oorlogsdaden als het doden van een vijandelijke koning en terreurdaden als het doden van duizenden burgers.
Israel heeft geen oorlog, ze vermoorden gewoon Palestijnen omdat die hun vermoorden en die vermoorden de Israeli's
omdat die de Palestijnen vermoorden, en die vermoorden de Isra.....