dat doe ik niet hoor. ik ben niet zo'n kerkmens.Marnix schreef:Jas, als je wil evangeliseren moet je net als Jezus, Paulus etc. de mensen opzoeken.... Als jij in je kerk gaat zitten wachten tot ze naar binnen komen gelopen om je te vragen hoe het nou echt zit kun je lang wachten.
Nou, je stelde dat je het de ideale plek vond, en dat vond ik nogal overdreven.Marnix schreef:Ik doe geen rek en strekoefeneningen met een bijbel in mijn hand... maar door gedrag en ook door bij gesprekken mijn mening, namelijk dat ik in God geloof te vertellen horen ze wel over Hem... het roept vaak vragen op die ik dan weer kan beantwoorden. Je mag het walgelijk vroom vinden klinken... dat is jou fout.
Marnix schreef:Denk niet dat de EO het niet voor elkaar krijgt om mensen van God te vertellen, het gebeurt wel degelijk. Ze hebben veel meer dan de "domme spelletjes" die jij noemt, maar wel degelijk programma's met inhoud waarin kijkers van God te horen krijgen.
Ja dat krijgen kijkers van de Ikon ook. Waarom zou de EO dan beter zijn? En een moslimomroep praat ook over God, nou allà, Allah dan. In de ondertiteling wordt het vaak als God vertaald. Hoewel ik dat onjuist vind maar dat terzijde. Weet je waar je de meeste kans loopt om bekeerd te worden Marnix? In Gods woord. We kunnen maar niet genoeg in Zijn Woord lezen. Het is een levendmakend woord omdat Hij met Zijn Geest en Woord werkt. Daar heb je meer baat bij dan 20 EO's. Hoor jij wel eens iets over Gods Recht op de EO? Ik nooit. Alleen maar over liefde. Liefde buiten Gods Recht om. Ik moet er niks van hebben. De tijd zal het leren.
Marnix schreef:Wat internet betreft, ik ben actief bij Kingsize en GODfashion, ik heb naar aanleiding van forumdiscussies ook heel wat gesprekken over het geloof gehad met mensen, op forum, msn in de jeugdkerken-chatbox. Een vriendin van me heb ik daar ontmoet en die is tot geloof gekomen en haar vriend daarbij... dus ga niet beweren dat het via internet niet zou kunnen. God werkt ook via internet.... en er zijn nog een hoop andere sites waarin mensen Hem kunnen leren kennen.
Ja dat geloof ik zeker. God werkt op een heleboel manieren. Als we de middelen maar recht gebruiken. Wie weet, misschien zit er in jou wel een goede evangelist. Dat hoop ik echt hoor.
Ik ben niet cynisch over Gods werk, maar wel kritisch over mensenwerk wat daarvoor aangezien wordt.Marnix schreef:Wees maar niet te cynisch over Gods werk.