Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Waarom ben jij christen? Omdat je ouders het zijn? Of heb je zelf een heel bewuste afweging gemaakt?
Hoeveel invloed denk je dat de 'traditie' op je denkbeelden heeft?
Als je in een moslimgezin geboren was, was je dan nu fanatiek moslim geweest?
Filosofeer met me mee!
Lalage schreef:Waarom ben jij christen?
Lalage schreef:Omdat je ouders het zijn?
Lalage schreef:Of heb je zelf een heel bewuste afweging gemaakt?
Lalage schreef:Hoeveel invloed denk je dat de 'traditie' op je denkbeelden heeft?
Lalage schreef:Als je in een moslimgezin geboren was, was je dan nu fanatiek moslim geweest?
Lalage schreef:Filosofeer met me mee!
Lalage schreef:Filosofeer met me mee!
Lalage schreef:Waarom ben jij christen?
Lalage schreef:Omdat je ouders het zijn?
Lalage schreef:Of heb je zelf een heel bewuste afweging gemaakt?
Lalage schreef:Hoeveel invloed denk je dat de 'traditie' op je denkbeelden heeft?
Lalage schreef:Als je in een moslimgezin geboren was, was je dan nu fanatiek moslim geweest?
ja, ik ben opgenieuw gestart (los van opvoeding) en heb alle opties tegen elkaar afgewogen.Heb je ooit zelf gekozen voor Jezus, voor God, op grond van je eigen afwegingen
ik ga zelden naar de kerk en zeker niet omdat ik daar opgegroeid ben. De leer van de kerk waar ik opgegroeid ben kan ik het niet mee eens zijnWaarom ga je naar een bepaalde kerk; omdat je daarin bent opgegroeid, of omdat je partner daarin is opgegroeid ...
waarschijnlijk niet.Als je in een moslimgezin geboren was, was je dan nu fanatiek moslim geweest?
het verstand kan veel minder bevatten dan de intuitie, of het gevoel, zo je wilt. Met gevoel bedoel ik dus geen emoties (ik vind dit leuk en dat niet, ed).Moet je nadenken over je geloof als je met je verstand wilt geloven ...
connie schreef:ik ben christen omdat ik met god verder wil en god wil dat we voor
hem kiezen
zonder god zou ik niet kunnen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten