Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Ik vind eigenlijk wel dat je een beeldje van jezus mag hebben, en daar voor bid (voor : er voor knielen, niet er achter ofzo), je bid niet tot het beeld maar door het beeld naar God, ik wil gewoon iets van God vast kunnen houden omdat, iets moet mij pushen om tot God te bidden...
Ik heb sinds kort een grote tekening van een kruis op mijn kamer hangen, als ik bid kijk ik daar na...
johannes1 schreef:Dat moge toch wel duidelijk zijn? Ik snap echt je punt niet Johannis1. (En ik lees over het algemeen goed voordat ik post.)
je kan me naam niet eens goed lezen![]()
ik zal de grammofoon maar weer opzetten, Jezus mag dan als mens rond hebben gelopen, maar blijft daarmee toch een Goddelijk Persoon. en ik vind dat je die niet mag afbeelden ook al heb je er in je gedachte wel een beeld van.
Andre schreef:Wsl, zou Jezus zeggen jij klein gelovige, heb je niet genoeg aan mijn woord!! o.i.d.
Andere vraag wat is de toegevoegde waarde van zo'n beeldje dan?
scapaboy schreef:ja mag van mij een afbeelding maken van Jezus/God als je dat wilt. Als je dat zou kunne zou ik dat heeel knap van je vinden. Niemand weet hij er uit ziet. Je ziet hem vaak als een man met lang haar en een vaag gewaad aan. Maar niemand weet het zeker. Hij was een mens zoals wij dus ja wat is een normaal gemiddeld mens![]()
![]()
Als je een film maakt zoals the passion of the christ dan heb je een voorbeeld nodig die als Jezus moet dienen maar dan weet je wie ze bedoelen in de film. Niemand weet hoe God er uit ziet.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten