Verschilt wel per gemeente, maar in de GerGem, mag je in de meeste gemeenten niet je kind laten dopen als je een tv hebt.
oh dat is dan ook wel heel krom, dus dat kind mag niet gedoopt worden omdat zijn ouders iets fout doen volgens bepaalde gemeente's ? Kan dat kind daar wat aan doen, heeft die enige inbreng als hij baby is ?
vraag me af of dit niet heel ver gezocht is, en een typisch regeltje wat door mensen gemaakt is. Ach ja dan maar stiekem een tv in een klein kastje doen zodat niemand het ziet,
Ze zouden eens een discussie moeten houden over de voors en tegens van een tv en internet, wat wel volop gebruikt wordt. als je gaat kijken naar vuiligheid denk ik dat de kans dat je dat op internet tegen komt 1000 x groter is dan op tv. Er is zoiets als een radio bode, EO visie bijvoorbeeld, er zijn actualiteits programma;s dan nog discovery , wetenschap en cultuur programma, en national geographics en animal planet over dieren. ja dat is erg slecht en duivels voor een mens zijn opvoeding vooral voor die baby. Je kunt totaal niet gods schepping zien in natuurfilms of documantaires over het vroegere egypte of hoe men de deltawerken heeft aangelegd etc. Of wat men doet tegen bepaalde ziektes of voorkomen van ontbossing etc. nee tv is slecht hoor,
sorry dat ik even cynisch werd. het is zoals ik al eerder zei in dit topic maar net hoe je het gereedschap gebruikt.