Bij nineve ging het er juist op dat de mensen de roepstem hoorden en zich bekeerden en God weer aan gingen roepen. Jona 3: 5
God kwam de inwoners van Nineve al te hulp voordat ze hem aanriepen, juist om deze 120000!!!
Net als Christus die ons kwam redden, voordat wij daar naar verlangden, überhaupt aan dachten.
In sodom en gomorra b.v. niet. En die stad werd in zijn geheel omgekeerd door God.
Alle gelovigen waren weg.
Maar dit alles zegt niets over de positie van de kinderen in God's koninkrijk. De kinderen kunnen behouden zijn, niet op aarde wel in de hemel.
Maar voor God zijn ze schuldig........Daarover kun je lezen in artikel 15 van de geloofsbelijdenis.
In artikel 15 wordt gesproken over besmet zijn. Ben je dan ook automatisch ziek, volgens mij niet.
Waaraan ben je schuldig, worden ze naar de wet geoordeeld?
Romans 4:15b
want waar geen wet is, [daar] is ook geen overtreding. (SV)
Romans 5:13 Want tot de wet was de zonde in de wereld;
maar de zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is. (SV)
Kennen ongeboren kinderen deze wet???
Hoe kan het niet(?) houden van de wet ze aangerekend worden???
Waarom zou God zo hardvochtig moeten zijn terwijl Hij zoveel Liefde toont in het offer van Zijn Zoon? God is rechtvaardig, dat is waar. Maar is het rechtvaardig om onschuldige kinderen af tewijzen, Jezus Christus kwam toch op voor de zwakkeren. Het is erg makkelijk om te zeggen ik ben gelovig, dus met mijn kinderen zit het wel snor. Voel je dan echt geen verdriet voor kinderen die het niet zo "goed" getroffen hebben.
Mocht je echt geloven dat geaborteerde kinderen eeuwig verloren zijn, waarom staat dan niet iedere christen voor de ingang van de vele abortusklinieken in Nederland. Elk geaborteerd kind gaat verloren omdat wij daar Christus niet verkondigen. Net als aan alle mensen die het evangelie nog nooit gehoord hebben, die gaan dus ook verloren, terwijl ze de wet niet kennen.
Schreef ik iets ongenuanceerd?
Maar de troost die je als gelovige mag hebben is dat God een eeuwig verbond der genade met ons heeft gesloten. En daardoor met onze kinderen. En Hij wil ze daarom in genade aannemen.
Dit is hard!