joepie schreef:Andre schreef:Pivo schreef:Andre schreef:Pivo schreef:Wanneer het meisje zwanger is weet iedereen dat ze 'het gedaan hebben'. Er zullen zeker ook stelletjes zijn die het doen maar niet zwanger worden en dan komt het dus niet openbaar dus hoeven ze geen schulbelijdenis te doen voor de kerkenraad.
Sorry, ik blijf het RTL 4 achtig amusement vinden.
Even ter geruststelling ik ben niet tegen de tucht, ken deze ook van dichtbij in de Ger. vrijgem. kerk ivm echtscheiding.Dus heeft het geen amusements waarde?Het branden van een cd is voor God net zo erg daar heb je gelijk in, maar meestal is dat niet een zonde die heel de gemeente weet!
nee je ziet het verkeerd! maar als heel de gemeente weet dat er iemand gezondigd heeft doet die persoon schulbelijdenis zodat ook heel de gemeente weet dat die persoon er echt spijt van heeft! Daarnaast en dat is het belangrijkste, zal deze persoon belijdenis bij God moeten doen! Dit moet elk mens bij elke zonde doen!
Oke, dat ieder mens belijdenis bij God wil doen, zegmaar vergeving van je zonden vragen ben ik met je eens.
Maar probeer me met een onderbouwt argument te overtuigen wat de meerwaarde is van schuldbelijdenis doen bij de kerkenraad.
En dan niet met het argument dat ik het verkeerd zie.........
Ik zie namelijk geen toegevoegde waarde dat de hele gemeente kan aanwijzen, heh kijk die en die zijn dat die voor hun huwelijk gemeenschap hebben gehad.
Twee meter daar achter loopt een stelletje dat wel voorbehoedsmiddelen gebruikt.![]()
Kerkenraad weet van nix, mooi toch?
Maar God weet alles, dus ja, graag een argument............
Dat de ander schuldbelijdenis mag doen is een voorrecht. Daarmee kun je dus weer met een schone lei voor God en Zijn gemeente beginnen.
En staat er niet in de Bijbel dat je de openlijke zonde uit je midden weg moet doen?
Lees maar eens 1 Kor. 5.
En degene die in het geniep ook met elkaar naar bed gaan maar het geluk hebben niet zwanger te worden b.v. die zal God oordelen.
Die bevuilen als het ware de gemeente van Christus.
Verder zou ik er nog eens zondag 31 bij lezen.
De kerkenraad dragen dus de sleutels van het hemelrijk!
Dat wil nogal niet wat zeggen. Met een sleutel kun je dus iets openen of sluiten. En daarvoor is de tucht nodig.
dank je Joepie! ik ben het helemaal met je eens!