Dat bewegende beelden meer inpact hebben dan gewoon plaatjes, is nu misschien zo. Maar in die tijd waren het toch echt de plaatjes en de verhalen. Er was nog niet zoveel wat via bewegende beelden werd doorgegeven zo als tegenwordig. Maar ik denk dat als je filternet neemt je ook je kinderen buiten met oogkleppen op moet laten lopen. Of liever, dat je ze weg moet brengen en halen van en naar school. Ze nooit mee moet nemen naar de winkel en vooral niet langs de schappen met lectuur.
Dat is onzin Joepie, ik gaf ook duidelijk aan dat het mij daar niet om gaat. Het gaat me erom dat mijn kinderen wat mij betreft niet de kans krijgen om ongestoord op internet te zitten en te experimenteren met alles wat daar te vinden is. Die dingen die je op internet vind, die zie je niet op straat. Die zie je niet in de schappen van de winkels. Het gaat nog zoveel verder...
snap dat danMaak je kinderen nu maar gewoon kinderen die in deze wereld leven en leer ze wat goed en fout is.
Hoe goed je ze ook beschermd, je zal ze eens los moeten laten en dan moeten ze hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Als ze op kamers gaan kun je ze moeilijk een pc geven met filternet erop.
Precies, ze eigen verantwoordelijkheid leren. Maar dat hebben ze nog niet of weinig op 14-15 jarige leeftijd. Daarom moet je als ouders je kinderen beschermen voor bepaalde dingen... En als ze op kamers gaan, dan zijn ze inmiddels zo ver door ontwikkeld dat ze die verantwoordelijk wel hebben en de ergste puberteit te boven zijn en anders zo verantwoordelijk zijn een filter te nemen...
Weet van zoveel gezinnen waar de ouders gewoon lekker inslapen bij al de beschermende factoren die ze in het leven van hun kinderen hebben aangebracht, dat ze zich rot schrikken als blijkt dat het kind zich nog steeds geen eigen mening heeft aangementen die gestoeld is op Gods woord.
We doen ze naar eigen scholen en laten ze opleidingen volgen op eigen scholen, filternet en geen tv, niet naar de soos, laat staan flevofestival of jeugdsamenkomsten.
Misschien wel te beschermd.
Want dan komen ze op 19/20 jarige leeftijd in de grote boze wereld en zijn ze binnen de kortste keren ingenomen door de wereld. Inhalen waarvan ze denken dat ze het gemist hebben. Als verwarde jongeren rondlopen en daardoor niet weten wat ze overkomt.
De SGJ en het Riag, en de Hoop hebben het er druk mee.
Inderdaad, te beschermd... Helemaal mee eens.
Maar wat ik niet begrijp: waarom laten ouders hun kinderen geen sport beoefenen, waarom mogen ze niet naar het flevo-festival, waarom mogen ze niet naar de soos, waarom mogen ze niet naar jeugdsamenkomsten???
EN MOGEN ZE WEL ZONDER FILTER INTERNETTEN???
Dat is in mijn ogen heel inconsquent. Daar begrijp ik gewoon niks van. Temeer omdat die eerste opsomming voor mij juist activiteiten zijn waar je kind iets aan heeft en wat van kan leren... Iets wat ik juist zou stimuleren. En dat andere... daar zou ik alles aan doen om mn kinderen verre van te houden.