Dan zou ik die argumenten toch graag horen. En bij het grootste deel van abortussen is het argument vooral egoistisch: IK WIL nog dit en dat doen en IK wil nog geen kind. Zulk soort argumenten zijn geen argumenten voor abortus. De keuze is dan alleen voor de vrouw, en als je echt pro-choice bent, geef je het ongeboren leven ook een keus.
Ik weet dat je niet dom bent, dus een aantal argumenten zou toch zeker in je op moeten komen. Bijvoorbeeld: leven van de vrouw dat in gevaar komt. Verkrachting. Psychische instabiliteit. En nog wel meer. Dit zijn argumenten die het nadenken in ieder geval waard zijn.
Verder wil ik wel eens bewijzen voor je bewering dat het grootste deel van de abortussen uit egoisme voortkomen.
Een partij die het voortouw heeft genomen in strijd voor abortus en veel te slap optreedt tegenover criminaliteit, drugsgebruik in NL niet wil aanpakken enz.
Verder beweert deze partij sociaal te zijn, maar doen ze dat (in buitenlandse politiek) maar naar 1 kant.
De argumenten van Groen Links inzake abortus vind ik ook slecht. De abortuswet moet m.i. eens goed bekeken worden. Maar niet zonder pardon afgeschaft, dat kun je niet meer maken. Daarbij, in sommige gevallen, nogmaals, is een abortus niet zo onvoorstelbaar als je denkt.
Criminaliteit en drugsgebruik zijn sowieso een probleem in Nederland, geen enkele partij heeft een solide oplossing.
WH:
Met abortus wordt er leven weggenomen, het wegnemen van leven door mensen is bij mij nog altijd moord, en als het wegnemen van leven zo
massaal wordt toegelaten kun je dit echt wel massamoord noemen hoor.
Ja, er wordt een leven weggenomen. Maar in sommige gevallen moet je verder kijken. Een argument als 'we vergaten het condoom' o.i.d. is absoluut onaanvaardbaar. Verkrachting is al een heel ander verhaal. Massamoord gaat te ver, omdat je de oorzaken van al die abortussen niet weet en nooit zult weten.
En als je als politiekepartij of als inwoner die op z`n partij stemt niet tegen
verzet ben je hiet medeplichtig aan, lijkt met toch niet echt de bedoeling
als christen.
Jij hoeft mij en anderen niet te vertellen wat een christen hoort te doen. Dat is een persoonlijke afweging. En pro-abortus is niet het enige standpunt van deze partij. (Overigens, ik ben niet voor GroenLinks, verre van).
Aragorn:
Met hetzelfde recht kun je je vrouw vermoorden omdat ze te aanhankelijk is en je in de weg staat bij je persoonlijke ontwikkeling oid. (Al zijn daar natuurlijk ook andere oplossingen voor, maar even voor het idee)
Dit slaat natuurlijk nergens op, dit is nogal een non-vergelijking. Bovendien kun je van je vrouw scheiden. Een kind kun je afstaan maar moet je altijd baren, en daar komt veel bij kijken, en in sommige gevallen veel te veel.
Tabitha, een kind kan niet kiezen. Dat kun je fout vinden, ik vind het logishc. Normaal gesproken vind ik dat je geen abortus mag uitvoeren. Er zijn echter argumenten die zwaar wegen. In bepaalde gevallen, nogmaals, is een abortus niet zo vreemd.
Een kind kan ook niet kiezen wat betreft opvoeding. Het wordt opgevoed naar de maatstaven van de ouders. In sommige gevallen is zelfs bijna sprake van indoctrinatie (veelal bij religieuze gezinnen). Hier kan het kind ook niet zelf kiezen...
God is de beslisser. God beslist dus dat jij verkracht moet worden, zodat je een kind krijgt van je verkrachter? Dat is Gods wil? Kom nou toch...
En tussen de vrouw en het kind (Aragorns argument) is weldegelijk een wezenlijk verschil, een heel groot verschil zelfs.
Jij vindt dus de andere standpunten belangrijker dan dat er jaarlijks legaal ± 30.000 abortussen en 6.000 maal euthanasie in Nederland plaatsvindt. Welke programmapunten zijn dan belangrijker?
Zijn alle SGP'ers voor een theocratie? Nee toch? Verder: dit is een persoonlijke afweging die niemand hoeft te veroordelen. Het gaat niet perce om zwaarder wegen. Bovendien heeft elke partij altijd punten waar je niet volledig of helemaal niet achter staat.
En nu weer on-topic!
Memmem, dit is in principe ontopic omdat het over standpunten van partijen gaat. En of je daar als christen dan wel voor mag kiezen of niet.