Het is inderdaad jou mening.... maar ik geef juist aan dat ik daarin juist een beetje inlevingsvermogen t.o.v. anderen mis... Die mensen die de Statenvertaling niet begrijpen hebben meer aan de NBV... Dus wat doe je als er een ongelovige vriend/collega of zo blijft eten en je gaat bijbellezen aan tafel? Pak je dan die SV omdat je die zelf beter vindt of hou je rekening met die ander en lees je een vertaling die hij ook begrijpt?
schilder me maar af als een boeman, marnix, lijkt me leuk.
Is niet mijn bedoeling, ik wil het alleen wat op scherp stellen, om aan te geven hoe een situatie kan zijn... en wat je keuze waar je uit leest voor invloed kan hebben.
ik heb gezegd dat God ons daar niet bij nodig heeft, ik vind de mentaliteit tegenwoordig alleen maar dat wij het moeten doen, wij moeten een makkelijk wegleesbare bijbel hebben, wij moeten ons aanpassen aan de wereld, wij moeten in de wereld staan enz enz. maar ik mis het vertrouwen in de Heere.
ik heb gezegd dat God ons daar niet bij nodig heeft, ik vind de mentaliteit tegenwoordig alleen maar dat wij het moeten doen, wij moeten een makkelijk wegleesbare bijbel hebben, wij moeten ons aanpassen aan de wereld, wij moeten in de wereld staan enz enz. maar ik mis het vertrouwen in de Heere.
Misschien mist Hij ook wel een goede omgang met de verantwoordelijkheid die Hij ons geeft... Jezus roept ons op om alle volken tot Zijn discipelen te maken, om van Hem te vertellen, om het evangelie met anderen te delen. Dan is het belangrijk dat je het ook op een manier vertelt die ze begrijpen. Ik vertrouw absoluut op God... maar wij hebben ook verantwoordelijkheden van Hem gekregen... en dan moeten we het niet moeilijk maken terwijl het makkelijk kan onder het motto: Tja we moeten maar vertrouwen hebben.