gaan jong gestorven kinderen naar de hemel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elis000
Verkenner
Verkenner

gaan jong gestorven kinderen naar de hemel

Berichtdoor elis000 » 05 feb 2003 09:41

In de dortse leerregels staat in hoofdstuk 1 paragraag 17 dat godzalige(bekeerden)ouders niet hoeven te vertwijfelen aan de verkiezing van hun kinderen als die jong gestorven zijn. ik heb iemand horen zeggen dat de nadruk in dat artikel ligt op gelovigen, dus dat gelovigen(of de kerkmensen) niet hoeven te vertwijfelen aan de verkiezing van hun kinderen.

Wat vinden jullie hiervan? zijn het de gelovigen of de godzalige ouders

17. nademaal wij van de wil Gods uit zijn woord moeten oordelen, het welk getuigd, dat de kinderen der gelovigen heilig zijn, niet van nature, maar uit de kracht van het genadeverbond, in hetwelk zij met hun ouders begrepen zijn. zo moeten de godzalige ouders niet vertwijfelen aan de verkiezing en zaligheid hunner kinderen, welke God in hun kindsheid uit dit leven wegneemt.
En hoe denken jullie over al die kindertjes waar abortus op is gepleegd, zijn die ook allemaal verloren?

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 05 feb 2003 10:13

ik denk zeker dat kinderen eerder naar de hemel gaan dan volwassenen
in de bjibel staat ook heb het verstand als een kind
jezus zegt ook laat de kinderen tot mij komen

joepie

Berichtdoor joepie » 05 feb 2003 10:15

Staat er bij jou bekeerde achter? Of maak jij zelf dat er van?

Bij ons staat er in dat artikel: Over de wil van God kunnen wij ons alleen uitspreken op grond van zijn eigen Woord. Dit verzekerd ons ervan, dat de kinderen van de gelovigen heilig zijn, niet van nature, maar uit kracht van het genadeverbond, waartoe zij met hun ouders behoren. Daarom moeten godvrezende ouders niet twijfelen aan de verkiezing en het verbond van hun kinderen, die God zeer jong uit dit leven wegneemt.

Daarbij staan er tekstverwijzingen: Gen17:7
Jesaja 59:21
Hand. 2: 39
1 Korinthe 7: 14

Daar zou je dus uit kunnen opmaken dat kinderen van ongelovige ouders verloren gaan. Dus ook geaborteerde kinderen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 feb 2003 13:26

de DL gaan in tegen een dwaling die zegt dat kinderen nog niet onder het woord zijn geweest en nog niet geloof kunnen hebben.
Daarop zegt de DL dat deze kinderen wel bekeerd kunnen zijn.
Ik heb er pas boek over gelezen, zal thuis nog even kijken.
Time flies when you have none!

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 05 feb 2003 14:19

Dit is een heel pijnlijk onderwerp, vooral voor mensen die een kindje verloren hebben!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

joepie

Berichtdoor joepie » 05 feb 2003 15:20

Het verbond wat God heeft is belangrijk voor je behoud. Dus niet of je je bekeerd hebt maar of God een verbond met je heeft .
En dat is bij jonge kindren die in het verbond geboren worden het geval.

Psalm 105:5 God zal Zijn waarheid nimmer krenken, maar eeuwig Zijn verbond gedenken....enz.

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 05 feb 2003 22:06

Elis000
En hoe denken jullie over al die kindertjes waar abortus op is gepleegd, zijn die ook allemaal verloren?

Nog niet geboren en al twee keer afgewezen?
Ik weiger te geloven dat een ongeboren kind afgerekend wordt op de keuze van de ouders.

Jonah 4:11 En Ik zou die grote stad Nineve niet verschonen? waarin veel meer dan honderd en twintig duizend mensen zijn, die geen onderscheid weten tussen hun rechterhand, en hun linkerhand; daartoe veel vee?
(SV)

120000 onschuldige kinderen.

Joepie
Dit verzekerd ons ervan, dat de kinderen van de gelovigen heilig zijn, niet van nature, maar uit kracht van het genadeverbond, waartoe zij met hun ouders behoren. Daarom moeten godvrezende ouders niet twijfelen aan de verkiezing en het verbond van hun kinderen, die God zeer jong uit dit leven wegneemt.
...............
Daar zou je dus uit kunnen opmaken dat kinderen van ongelovige ouders verloren gaan. Dus ook geaborteerde kinderen.

Er word alleen gesproken over kinderen van gelovigen, dat zegt niets over kinderen van ongelovigen. Als ik zeg dat gras altijd groen is, zeg ik dan ook dat alles dat geen gras is, dus geen groen kan zijn?

Lotte
Dit is een heel pijnlijk onderwerp, vooral voor mensen die een kindje verloren hebben!

Een kind verliezen is pijnlijk, maar abortus is moord.

Het verbond wat God heeft is belangrijk voor je behoud. Dus niet of je je bekeerd hebt maar of God een verbond met je heeft .

????????????????????????????????????????????????????????
Heaven is a wonderful place,
because my LORD JESUS is there.

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 05 feb 2003 22:30

Lotte schreef:Dit is een heel pijnlijk onderwerp, vooral voor mensen die een kindje verloren hebben!

Dit is zeker zo, Lotte.
Laten we daarom zorgvuldig onze woorden kiezen in deze topic!
We weten immers niet wie al deze dingen leest! En onbedoeld kunnen we veel pijn veroorzaken.
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 06 feb 2003 08:23

Laten we daarom zorgvuldig onze woorden kiezen in deze topic!
We weten immers niet wie al deze dingen leest! En onbedoeld kunnen we veel pijn veroorzaken.

Dank u! ik ben nl. een van hen! :cry:
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

joepie

Berichtdoor joepie » 06 feb 2003 09:45

Bij nineve ging het er juist op dat de mensen de roepstem hoorden en zich bekeerden en God weer aan gingen roepen. Jona 3: 5

In sodom en gomorra b.v. niet. En die stad werd in zijn geheel omgekeerd door God.

En het is een misvatting dat ongeboren kinderen onschuldig zijn. In onze ogen wel, wat kunnen zij nu voor verkeerd gedaan hebben. Niks toch?
Maar voor God zijn ze schuldig. En dat heeft te maken met de erfzonde.
Daarover kun je lezen in artikel 15 van de geloofsbelijdenis.
Hetzelde kun je lezen in het doopformulier.
Ten eerste: Wij en onze kinderen zijn in zonde ontvangen en geboren, daarom rust Gods TOORN op ons enz..
Dus ook de geaborteerde kinderen horen daarbij.

Maar de troost die je als gelovige mag hebben is dat God een eeuwig verbond der genade met ons heeft gesloten. En daardoor met onze kinderen. En Hij wil ze daarom in genade aannemen.

Recitativo

Berichtdoor Recitativo » 06 feb 2003 10:59

Een kind verliezen is pijnlijk, maar abortus is moord.

Even wat nuancering, want dit kun je zo niet stellen, wat als er gekozen moet worden tussen het leven van moeder of kind?

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 06 feb 2003 11:00

Kinderen die het slachtoffer van abortus zijn geworden zijn zo jong dat ze misschien nog geen eens een ziel hebben :!:
Of ontstaat de ziel al bij de samensmelting van zaad- en eicel...?

Misschien krijgt een mens pas een ziel als hij 5 jaar oud is geworden (ik roep ook maar wat..).

joepie

Berichtdoor joepie » 06 feb 2003 11:18

Misschien is het verstandig om er twee topic van te maken.
Nu loopt het een beetje door elkaar.

Als je moet kiezen tussen het leven van moeder en kind blijft abortus toch gewoon doden van een kind. Dat wordt daar niet anders door.
En uit onderzoeken is gebleken dat de moeders dan eigenlijk nooit voor zichzelf kiezen maar altijd voor het kind.

Recitativo

Berichtdoor Recitativo » 06 feb 2003 11:29

joepie schreef:Misschien is het verstandig om er twee topic van te maken.
Nu loopt het een beetje door elkaar.

Als je moet kiezen tussen het leven van moeder en kind blijft abortus toch gewoon doden van een kind. Dat wordt daar niet anders door.
En uit onderzoeken is gebleken dat de moeders dan eigenlijk nooit voor zichzelf kiezen maar altijd voor het kind.

Ik wil die discussie niet aanzwengelen, maar wel aangeven dat je voorzichtig moet zijn met je woordkeuze moord en doden is nog wat anders, in zo'n geval wordt men voor een in menselijke ogen onmogelijke keuze gesteld. Wat is dan de wil van God? God is de Beschikker van en over het leven, een keuze voor het leven van de een is automatisch een keuze tegen het leven van de ander. Dat is het enige punt dat ik wilde maken.

Maar als men hier verder over wil discussieren mag er wat mij betreft een nieuw topic komen.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 06 feb 2003 12:14

Ik vind het veel belangrijker wat er gebeurt met kinderen die WEL geboren worden.

Terug naar “Archief”