Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:In de bak gezeten en dominee worden.!!!!
een hele korte inleiding.!!!
Kan dat? in de bak gezeten te hebben en dan dominee worden?
(ik zal ook een antwoord geven, maar eerst jullie)
Riska schreef:Johannes1 schreef:deze vraag is n.a.v wat je gelezen hebt in de stem der martelaren van de SDOK
Wat is SDOK? Ik ben kennelijk hier een buitenstaander want ik heb er nog nooit van gehoord...
Riska
johannes1 schreef:Evelien schreef:In de bak gezeten en dominee worden.!!!!
deze vraag is n.a.v wat je gelezen hebt in de stem der martelaren van de SDOK
Evelien schreef:johannes1 schreef:Evelien schreef:In de bak gezeten en dominee worden.!!!!
deze vraag is n.a.v wat je gelezen hebt in de stem der martelaren van de SDOK
nee,
n.a.v. een gesprek met mijn oom.(serieus waar hoor).
Riska schreef:Los van de apostelen die in de bak hebben gezeten.
Ik denk toch dat iemand die is veroordeeld om seksuele delicten en mensen die veroordeeld zijn omdat ze in dronkenschap iemand hebben doodgereden, geen dominee kunnen worden.
Kijk, bij belastingfraude - ik noem maar een dwarsstraat - worden geen andere mensen beschadigd en dat is een absoluut criterium.
Bij elk seksueel delict is een mens voor het leven beschadigd en dat geldt ook bij drankmisbruik waardoor iemand wordt doodgereden - dan is er zelfs sprake van het ontnemen van leven en beschadiging van de levens van anderen - zo iemand kan nooit dominee worden naar mijn stellige overtuiging.
Riska
Rafaëlla schreef:Persoonlijk geloof ik dat elke zonde,...
( leugentje om bestwil ook meegerekend)
schade toebrengt aan.................iedereen
Riska schreef:Ik denk dan: er zijn tig beroepen waar iemand nog kan werken en laat hem daar dan maar door leven en werken getuigen van een ommekeer.
Maar niet op de kansel of in het pastoraat...
Riska
Riska schreef:Rafaëlla schreef:Persoonlijk geloof ik dat elke zonde,...
( leugentje om bestwil ook meegerekend)
schade toebrengt aan.................iedereen
Er zijn dingen die de ander kapótmaken - en als bij mij een predikant zou worden beroepen die iets dergelijks ooit op zijn geweten zou hebben gehad, ook al heeft hij er tig jaar voor gezeten ( maar de straffen zijn af en toe belachelijk laag), ook al zou hij getuigen van Gos wonderbare werk in hem - ik zou die kerk niet meer bezoeken.
Want het is een volstrekt niet serieus nemen van slachtoffers, hen ongelooflijk in de kou laten staan.
Ik denk dan: er zijn tig beroepen waar iemand nog kan werken en laat hem daar dan maar door leven en werken getuigen van een ommekeer.
Maar niet op de kansel of in het pastoraat...
Riska
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten