joepie zegt: En om mij te vergelijken met een ongelovige? Ik denk dat ik de Bijbel achter me heb als ik zeg dat er vele valse profeten zullen opstaan, er zullen er veel zijn die zeggen in Mijn naam boze geesten uit te drijven en zieken te genezen maar het niet doen. En dat hou ik dan maar in gedachten als ik weer eens van zulke wilde verhalen hoor.
Als je bid om de gaven van de Geest dan wil je ze ook allemaal. Dus ook die van gif drinken en slangen oprapen!
Dan wordt die Geest niet beperkt tot wat wij denken dat zou moeten zijn.
Ik heb jou niet willen beledigen met de uitlating.. Ik geloof pas..
Dus mijn exuus daarvoor dat het zo is over gekomen... (Ik heb het terug gelezen.. en idd. het is verkeerd gezegd, de fout is geheel aan mijn kant, het was niet mijn intentie om de zake zo te stellen.., dat is een nadeel van het tikken van mijn bericht.. dus nogmaals mijn exuus ervoor)
jij zegt:
ik zeg dat er vele valse profeten zullen opstaan, er zullen er veel zijn die zeggen in Mijn naam boze geesten uit te drijven en zieken te genezen maar het niet doen. En dat hou ik dan maar in gedachten als ik weer eens van zulke wilde verhalen hoor.
markus 13:22 Die zegt er zullen valse profeten en christussen opstaan, die zullen tekenen en wonderen doen. om ware het mogelijke en uitverkorne volk te misleiden..
Jezus zegt in markus 9:37 nadat Johannes iemand wilde beletten een boze Geest uitdreef uit Jezus naam, die persoon was geen dicipel..
Belet hem niet, want er is niemand, die een
kracht zal doen in Mijn Naam en kort daarna smadelijk spreken.
Ik heb lopen zoeken naar
veel die zeggen in Mijn naam boze geesten uit te drijven en zieken te genezen maar het niet doenIk heb dit niet kunnen vinden...
Wat ik wel heb kunnen vinden is handelingen 19:13..
Ik bezweer u bij de Jezus die Paulus predikt.. Het antwoord is duidelijk.
De geest zegt: Jezus ken ik, van Paulus weet ik, maar wie zijt gij?
Als je bid om de gaven van de Geest dan wil je ze ook allemaal. Dus ook die van gif drinken en slangen oprapen
rom8 zegt; Want gelijk wij in een (1) lichaam vele leden hebben, en de leden niet alle dezelfde werkzaamheden hebben, zo zijn wij , hoewel velen, een(1) lichaam in Christus, maar ieder afzonderlijk leden ten opzichte van elkander.
Wij hebben nu gaven, onderscheiden, naar de genade die ons gegeven is.
1kor12:11 Doch dit alles werkt(de gave die eerder genoemd zijn in 1kor)een en dezelfde Geest, die een ieder in het
bijzonder toedeelt gelijk Hij wil
met deze teksten wil ik aangeven dat wij niet alle gaven zullen hebben en krijgen.
tot zo ver.. gr