Dat kon je in het echt ook niet aan Zijn uiterlijk zien.
Moderator: Moderafo's
alex leusink schreef:Yael schreef:johannes1 schreef:het punt is dat ik de 2 naturen niet los van elkaar kan zien, omdat ik weet dat ze 1 zijn.
de twee naturen zijn niet 1, daarmee suggereer je dat ze met elkaar vermengt zijn en dat is niet zo, ze zijn onvermengt. Jezus is God en mens niet godmens.
En toch ondersteunde Jezus' godheid Zijn mensheid...
Aragorn schreef:johannes1 schreef:aragorn schreef:En waarom klopt mijn argument bovenaan deze pagina niet volgens jou? Ik geloof ook dat ze 1 zijn, maar dat was aan de buitenkant niet te zien en we zouden toevoegen aan de schrift als we denken dat het wel zo was.
maar we weten het nu wel.
Jep. Weet je het van Jezus niet dan? Of zou je het niet van Hem geweten hebben als je ooit plaatjes van Hem gezien zou hebben?
Yael schreef:alex leusink schreef:Yael schreef:johannes1 schreef:het punt is dat ik de 2 naturen niet los van elkaar kan zien, omdat ik weet dat ze 1 zijn.
de twee naturen zijn niet 1, daarmee suggereer je dat ze met elkaar vermengt zijn en dat is niet zo, ze zijn onvermengt. Jezus is God en mens niet godmens.
daar gaat het helemaal niet over, het gaan erom dat deze naturen niet vermengt zijn met elkaar, dat is iets anders dan ondersteuning.
en over dat vermenselijkt beeld wat je verderop zegt, Jezus was mens! dus ik zie niet in wat er verkeerd aan is Hem als mens af te beelden.
johannes1 schreef:even een oude discussie hier naar toe halen. de drieëenheid. we stellen dat 3 Personen 1 God is. zo is het denk ook bij Jezus naturen. 2 naturen 1 Jezus.
alex leusink schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Yael schreef:johannes1 schreef:het punt is dat ik de 2 naturen niet los van elkaar kan zien, omdat ik weet dat ze 1 zijn.
En dus mag je Hem niet afbeelden?
Ik vind dat je Hem niet afbeelden mag, maar niet om die reden, maar meer omdat er een vermenselijkt beeld ontstaat van Hem, terwijl Hij zonder zonden was, zonder kwade bedoelingen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten