ah ja.. rusland spreekt me bijzonder aan, o. m. de fantastische muziek. maar om nu mee te gaan in je beredenering dat het idealisme dat ik voorsta corruptie opleverd..mwah. ik gooi het liever op een andere boeg. je kunt me niet echt overtuigen dat 'geen macht voor de rijken en de ethiek overlaten aan hen die van de economische belangen profiteren' niet eerlijker is dan neoliberale ideologie. aangezien dit gekoppeld is aan de klassenstrijd, is er nog steeds argumentatie genoeg om rood te stemmen. vandaag, nu.
geen macht voor de rijken en je conclusie dat de macht alleen voor de armen is misschien kort door de bocht. gaat me zeker ook om de ethiek. een sterk economisch systeem belangrijker dan uitbuiting? laat mij m'n idealen houden. nederland werkt behoorlijk internationaal en dus doen we hier ook hard mee aan uitbuiting. en oppositie levert zo af en toe dan toch wat op. begrijp me goed, ik heb respect voor het cda, de cu en de sgp, maar vind daar niet de combinatie van het bijbels ideaal dat mij voor ogen staat.