Arafat overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 nov 2004 22:19

Vreemd dat je op een christelijk reformatorisch forum weinig merkt van liefde voor Israel wat je wel zou mogen verwachten en evenveel voor Israel in de bres springt als op een Islamitisch forum of niet christelijk forum :roll: dat verbaasd me soms weleens eigelijk, omdat je denk ik anders zou mogen verwachten. niet in die zin van kritiekloos Israel achterna hobbelen maar wel meer vanuit de Bijbel zicht hebben op Israel...

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 22:20

in de tijd van de bijbel had israel toch ook wel eens een slechte 'koning'..

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 nov 2004 22:21

heb je het tegen mij?

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 22:40

nu ja, niet persoonlijk, de opmerking maakte ik binnensmond in het licht van deze discussie.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 nov 2004 23:44

Socrates schreef: Het feit dat de kritiek op Israel wordt gespuid door de 'linkse kerk' komt doordat er al genoeg (en vaak ook terechte) kritiek is op de Palestijnen. Die kritiek is echter gruwelijk eenzijdig en vrijblijvend.

Misschien moet jij mij eens attenderen op de kritiek geuit door de zogenaamde linkse kerk. Blijkbaar heeft Arafat een hoog knuffelgehalte, maar ik zag laatst nog mevrouw Duisenberg bij 2Vandaag, zij was enkel kritisch op Israël en zag Arafat toch vooral als de man die in zijn heilige missie naar vrede gedwarsboomd werd door een stel Israëlische haviken. En zo zijn er meer mensen die eenzijdig het mislukken van elk vredesverdag door Arafat vergoeijlijken.

Dat Arafat al jaren niet meer werd geaccepteerd als serieuze gesprekspartner is toch wel opzienbarend. Mensen zoals PvdA kamerlid Koenders vonden zelfs dat Arafat had afgedaan. Dat er ondanks mensen in hem bleven geloven is opzienbarend.

Ik zie dus niet echt in waarom kritiek op Arafat of op de Palestijnen eenzijdig of vrijblijvend zou zijn. De mislukte vredesakkoorden komen op de rekening van Arafat en niet op de rekening van Israël.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 23:57

Yael schreef:Vreemd dat je op een christelijk reformatorisch forum weinig merkt van liefde voor Israel wat je wel zou mogen verwachten en evenveel voor Israel in de bres springt als op een Islamitisch forum of niet christelijk forum :roll: dat verbaasd me soms weleens eigelijk, omdat je denk ik anders zou mogen verwachten. niet in die zin van kritiekloos Israel achterna hobbelen maar wel meer vanuit de Bijbel zicht hebben op Israel...

Als Israel zich in mijn opinie zodanig gedraagt dat ik het gerechtvaardigd vind om Israel te bekritiseren, dan doe ik dat.

Mag dat niet?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 09 nov 2004 00:20

Als Israel zich in mijn opinie zodanig gedraagt dat ik het gerechtvaardigd vind om Israel te bekritiseren, dan doe ik dat.

Mag dat niet?

Nee ;)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 nov 2004 00:57

Ikke doe het lekker toch :P
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2004 13:54

Yael schreef:Vreemd dat je op een christelijk reformatorisch forum weinig merkt van liefde voor Israel wat je wel zou mogen verwachten en evenveel voor Israel in de bres springt als op een Islamitisch forum of niet christelijk forum :roll: dat verbaasd me soms weleens eigelijk, omdat je denk ik anders zou mogen verwachten. niet in die zin van kritiekloos Israel achterna hobbelen maar wel meer vanuit de Bijbel zicht hebben op Israel...

Tjah, zolang Israel zichzelf presenteert als een seculiere democratische rechtsstaat vind ik dat we haar ook op grond daarvan mogen beoordelen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 nov 2004 15:30

Optimatus schreef:

Mag dat niet?

volgens mij zeg ik daar ook niks over, maar vanuit Bijbels perspectief zouden we best meer vanuit dat licht de situatie in het Midden Oosten moeten bekijken. Maar je mag Israel inderdaad gerechtvaardigt bekritiseren als ze daar naar maken, maar evenzo ook de Palestijnen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 nov 2004 15:31

Aragorn schreef:Tjah, zolang Israel zichzelf presenteert als een seculiere democratische rechtsstaat vind ik dat we haar ook op grond daarvan mogen beoordelen.

Inderdaad zei ik dan van niet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2004 15:52

Yael schreef:
Aragorn schreef:Tjah, zolang Israel zichzelf presenteert als een seculiere democratische rechtsstaat vind ik dat we haar ook op grond daarvan mogen beoordelen.

Ehm, nee. :wink:

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 09 nov 2004 15:54

I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 nov 2004 16:27

Aragorn schreef:
Yael schreef:

Ehm, nee. :wink:

oke :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 nov 2004 18:54

Floefloe schreef:Het laatste nieuws ...

http://www.nu.nl/news.jsp?n=438731&c=23

hoeveel levens heeft hij? (vraag ik me af). Tis al de tweede keer dat het gezegd word, en het word weer tegen gesproken.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”