Optimatus schreef:Het CDA huldigt hetzelfde standpunt inzake euthenasie. Maar zonder meerderheid bereik je weinig.
Overigens, ik ben niet alleen vanwege ethische principes lid van het CDA. Ook het sociale beleid staat mij aan en het feit dat het een gezond Europees streven heeeft.
Okay, ik kan best begrijpen dat je graag op een grote partij stemt, die wat kan bereiken. Ik zou ook CDA gestemd hebben als ze maar eens wat standvastiger waren over ethische standpunten en dat ontbreekt nu volledig.
En als de keuze er is tussen macht en principes, kies ik toch voor principes.
Wat betreft het sociale beleid: Volgens mij pas jij prima bij het sociale beleid van de CU.
SGP en CU zijn veroordeeld tot eeuwige oppositie en zullen dus never nooit iets bereiken. Langs de zijlijn toeteren is makkelijk, maar je bereikt weinig.
Toeteren zou ik het niet willen noemen, misschien zijn het juist de CU en de SGP nog wel eens die in ieder geval nog een christelijk geluid laten horen.
Ik heb trouwens wel eens moslims met achting over de SGP (misschien ook wel over de CU) horen spreken, 1tje stemde er zelfs SGP, omdat deze volgens hem ergens voor staat en dat ook nastreeft en geen water bij de wijn doet.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.