Stemkeuze van christenen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 13:10

Homo-huwelijk: daar is al een discussie over in de religiefora.
Abortus: tegen, tenzij de vrucht en/of de moeder in gevaar zijn
Euthenasie: als iemand uitsluitend met toeters, bellen, cd-roms en monitoren nog in leven gehouden kan worden, moet euthenasie mogelijk zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 13:12

Abortus: tegen, tenzij de vrucht en/of de moeder in gevaar zijn

DIt is GEEN CDA-standpunt, maar een SGP of CU-standpunt.

Euthenasie: als iemand uitsluitend met toeters, bellen, cd-roms en monitoren nog in leven gehouden kan worden, moet euthenasie mogelijk zijn.

De euthanasiewetgeving, die onder het CDA in standgehouden wordt, gaat verder.

Conclusie: Optimatus deelt de CDA standpunten niet, maar stemt toch CDA
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 13:17

Het CDA huldigt hetzelfde standpunt inzake euthenasie. Maar zonder meerderheid bereik je weinig.

Overigens, ik ben niet alleen vanwege ethische principes lid van het CDA. Ook het sociale beleid staat mij aan en het feit dat het een gezond Europees streven heeeft.

SGP en CU zijn veroordeeld tot eeuwige oppositie en zullen dus never nooit iets bereiken. Langs de zijlijn toeteren is makkelijk, maar je bereikt weinig.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 21:10

Optimatus schreef:Het CDA huldigt hetzelfde standpunt inzake euthenasie. Maar zonder meerderheid bereik je weinig.

Overigens, ik ben niet alleen vanwege ethische principes lid van het CDA. Ook het sociale beleid staat mij aan en het feit dat het een gezond Europees streven heeeft.

Okay, ik kan best begrijpen dat je graag op een grote partij stemt, die wat kan bereiken. Ik zou ook CDA gestemd hebben als ze maar eens wat standvastiger waren over ethische standpunten en dat ontbreekt nu volledig.
En als de keuze er is tussen macht en principes, kies ik toch voor principes.

Wat betreft het sociale beleid: Volgens mij pas jij prima bij het sociale beleid van de CU.

SGP en CU zijn veroordeeld tot eeuwige oppositie en zullen dus never nooit iets bereiken. Langs de zijlijn toeteren is makkelijk, maar je bereikt weinig.

Toeteren zou ik het niet willen noemen, misschien zijn het juist de CU en de SGP nog wel eens die in ieder geval nog een christelijk geluid laten horen.
Ik heb trouwens wel eens moslims met achting over de SGP (misschien ook wel over de CU) horen spreken, 1tje stemde er zelfs SGP, omdat deze volgens hem ergens voor staat en dat ook nastreeft en geen water bij de wijn doet.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 21:14

Ik ken een streng-Rooms pastoor die ook SGP stemt om dezelfde reden. De SGP trekt toch een slag mensen waar ik ook wel enig respect voor op kan brengen - laat dat heel duidelijk zijn.

Het sociale beleid van de CU kan ik redelijk volgen, maar niet tot elke prijs. Ze zijn mij een beetje te groenlinks.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 08 nov 2004 21:20

Optimatus schreef:Het sociale beleid van de CU kan ik redelijk volgen, maar niet tot elke prijs. Ze zijn mij een beetje te groenlinks.

...en dat is exact de reden dat ik ben overgestapt van CU naar Groenlinks :)

Het feit dat CU en SGP er überhaupt over nadachten om te gaan regeren samen met VVD en CDA zei mij genoeg. Ik vind een sociaal beleid belangrijker dan dingen als abortus en euthanasie, hoezeer ik ook tegen abortus ben. Daarom ben ik ook lid (of donateur, het kost in elk geval geld ;) ) van de VBOK. Omdat ik het constructiever vindt als mensen uit vrije wil afzien van abortus, dan wanneer het mensen verboden wordt waardoor ze terechtkomen in achterafkamertjes met breinaalden en alle gevolgen van dien.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 21:39

Socrates schreef:
Het feit dat CU en SGP er überhaupt over nadachten om te gaan regeren samen met VVD en CDA zei mij genoeg. Ik vind een sociaal beleid belangrijker dan dingen als abortus en euthanasie, hoezeer ik ook tegen abortus ben. Daarom ben ik ook lid (of donateur, het kost in elk geval geld ;) ) van de VBOK. Omdat ik het constructiever vindt als mensen uit vrije wil afzien van abortus, dan wanneer het mensen verboden wordt waardoor ze terechtkomen in achterafkamertjes met breinaalden en alle gevolgen van dien.

Ik vind het zwak om op grond van het argument 'er over nadenken om met vvd en cda te regeren' direct af te haken van de CU.

DIe keuze voor groenlinks snap ik helemaal niet. Femke Halsema is de grootste verdedigster van 'baas in eigen buik' en regelen van creches, waar kinderen gedumpt kunnen worden.
Constructiever als mensen uit vrije wil afzien van abortus?????? Ik had het ook constructiever gevonden als mensen vroeger uit vrije wil afzagen van het in dienst hebben van slaven, maar als dat niet gebeurt, MOET er ingegrepen worden.

Weet jij wat er tijdens een abortus gebeurt?? Kijk de film 'the silent scream' eens. Het hoofdje wordt er eerst afgeknipt, terwijl het kind soms ineenkrimpt tijdens deze moorddadige praktijk, waaraan GroenLinks en D66 de hoofdschuldigen zijn.
Noem jij dat sociaal beleid? Beleid waarin het recht om ongeboren kinderen te doden wordt gepropageerd???

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 21:41

Optimatus schreef:
Het sociale beleid van de CU kan ik redelijk volgen, maar niet tot elke prijs. Ze zijn mij een beetje te groenlinks.

Hier ben ik het mee eens. De CU is mij wat te links, terwijl ik me bij de SGP weer erger aan het vrouwenstandpunt en de cultuur die er heerst op SGP-bijeenkomsten en vergaderingen (hoewel dat geen argument tegen hun beleid is)

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 08 nov 2004 21:46

Tabitha schreef:
Socrates schreef:

Ik vind het zwak om op grond van het argument 'er over nadenken om met vvd en cda te regeren' direct af te haken van de CU.

DIe keuze voor groenlinks snap ik helemaal niet. Femke Halsema is de grootste verdedigster van 'baas in eigen buik' en regelen van creches, waar kinderen gedumpt kunnen worden.
Constructiever als mensen uit vrije wil afzien van abortus?????? Ik had het ook constructiever gevonden als mensen vroeger uit vrije wil afzagen van het in dienst hebben van slaven, maar als dat niet gebeurt, MOET er ingegrepen worden.

Weet jij wat er tijdens een abortus gebeurt?? Kijk de film 'the silent scream' eens. Het hoofdje wordt er eerst afgeknipt, terwijl het kind soms ineenkrimpt tijdens deze moorddadige praktijk, waaraan GroenLinks en D66 de hoofdschuldigen zijn.
Noem jij dat sociaal beleid? Beleid waarin het recht om ongeboren kinderen te doden wordt gepropageerd???

Ik zei toch al dat ik tegen abortus was? Waar ben je op uit?

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 21:50

Socrates schreef:
Tabitha schreef:
Socrates schreef:

Ik zei toch al dat ik tegen abortus was? Waar ben je op uit?

Bovenstaand beleid is afkomstig van en wordt gepropageerd door jouw partij. Hoe kun je dit verantwoorden?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 21:53

Tabitha schreef:DIe keuze voor groenlinks snap ik helemaal niet. Femke Halsema is de grootste verdedigster van 'baas in eigen buik' en regelen van creches, waar kinderen gedumpt kunnen worden.

Baas in eigen buik? In elk geval is de staat zeker NIET de baas in de buik van een vrouw. En al helemaal niet het CDA, GroenLinks of de SGP.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 22:03

Optimatus schreef:
Tabitha schreef:DIe keuze voor groenlinks snap ik helemaal niet. Femke Halsema is de grootste verdedigster van 'baas in eigen buik' en regelen van creches, waar kinderen gedumpt kunnen worden.

Baas in eigen buik? In elk geval is de staat zeker NIET de baas in de buik van een vrouw. En al helemaal niet het CDA, GroenLinks of de SGP.

Abortus heeft niks met baas in eigen buik te maken, dat heeft te maken met het leven van een ander en dat moet door de staat beschermd worden. Dat wil Bush doen en wat mij betreft wordt er een bepaling in de Universele Rechten van de Mens (van de VN) opgenomen, die dit ongeboren leven beschermd. De staat is verantwoordelijk voor het beschermen van het leven van zijn burgers.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 22:09

Maar wat als de vrouw door de vrucht in gevaar wordt gebracht?

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 22:20

Optimatus schreef:Maar wat als de vrouw door de vrucht in gevaar wordt gebracht?

Als het leven van de vrouw ernstig bedreigd wordt, vind ik dat de vrouw zelf moet kiezen voor al dan niet abortus.

Aangezien je voor de rest niet op bovenstaand stukje reageert, neem ik aan dat je het ermee eens bent? :) 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 22:25

Vreemd dat Bush een anti-abortusclausule bij de VN deponeert. Hij heeft de VN onlangs nog irrelevant verklaard.

Terug naar “Archief”