ook een aanrader:
,,vader, ik klaag u aan" van ds. Hegger
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:japijo schreef:Dan zit er blijkbaar dus totaal geen evenwicht in zijn prediking. Toen ik hem gehoord heb dacht ik; "dit nooit weer". Ook van bekenden die in Elspeet wonen hebben bewust niet vor HHK of PKN gekozen maar voor de prediking van de Vries omdat hij het evangelie verkondigd en Stelwagen niet.
Ik heb Stelwagen best een aantal keren gehoord, maar wat je nu zegt strookt absoluut niet met mijn bevindingen. En dat is niet omdat ik zelf nu zo'n zware jongen ben.
SDG schreef:Het Weermannetje schreef:Het is geen boekaanraadtopic hoor!
Zou je dat ook gezegd hebben als ik naar Rouwendal had verwezen o.i.d.?
The_Pim schreef:Het Weermannetje schreef:Maar, daarom behoor je in de kerk nog wel verschil te zien tussen doordeweeks en zondags. De kerk en de straat moet wat gedrag geen verschil opleveren, maar de kerk is toch het huis Gods.
En het gangpad is dus geen catwalk!
japijo schreef:Aragorn schreef:japijo schreef:Dan zit er blijkbaar dus totaal geen evenwicht in zijn prediking. Toen ik hem gehoord heb dacht ik; "dit nooit weer". Ook van bekenden die in Elspeet wonen hebben bewust niet vor HHK of PKN gekozen maar voor de prediking van de Vries omdat hij het evangelie verkondigd en Stelwagen niet.
Ik heb Stelwagen best een aantal keren gehoord, maar wat je nu zegt strookt absoluut niet met mijn bevindingen. En dat is niet omdat ik zelf nu zo'n zware jongen ben.
Toch wel treffend dan, dat echte Elspeters het wel zeggen, en dat jij het ontkent. En ook toevallig dat ik hem twee keer gehoord heb en beide keren tot dezelfde conclussie moest komen.
Hemoglobius Francke schreef:Daarom moet ook het aanbod van genade slechts alleen aan de uitverkorenen gepredikt worden. De niet-uitverkorene, kan en wil de genade niet aannemen, doordat hij moedwillig tegen de Heere gekozen heeft in het paradijs. Daarom is het verschil tussen de GG en de GgiN zo groot. Het kan worden terug gebracht tot een zeer groot verschil.
jas schreef:Hemoglobius Francke schreef:
Ik ken de leer van de GGiN tot in den treure. Het is een remonstrantse leer waar een rechtvaardiging van eeuwigheid geleerd wordt, a la Comrie. Dit is niet de leer van de theologen uit de reformatie en nadere reformatie. God werkt ook niet meer in die kerk want de Geest is daar letterlijk en figuurlijk uitgeblust.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten