Spons schreef:ah lekker is dat , dus de kerkraad is hier heilig, er staat toch niet in de bijbel gij zult geen tv hebben? dat zijn weer typische regeltjes die men als ouderlingen / kerkraad gemaakt heeft om macht te hebben. Ik ken zat mensen van de Gereformeerde gemeenten die een tv hebben (al dan niet in een kastje ) en internet ook nog. Je kan alles wel tegenhouden maar dat helpt toch niet, vroeg of laat gaan ze er zelf naar op zoek en vinden ze het, ik denk dat het verstandiger is om ze er mee te leren omgaan en te laten inzien wat voor gevolgen het kan hebben.
Kijk er is zat troep op tv en ninternet. dat kunnen zelfs ongelovigen nog wel beamen maar het is maar hoe je het gereedschap hanteert nietwaar. Ik zag onlangs nog een hele intr. documantaire over de oceaan en wat daar nog leeft, we kennen deze wereld voor maar 5 procent ofzo.
Ja, als we de wereld nog maar voor 5% kennen, waar we volledig inzitten, dan kun je je afvragen voor hoeveel % we de ware God kennen.
Maar het gaat er helemaal niet om of hetgeen die Kerkenraad beweert juist is, maar of je daar mee ingestemd hebt. Door in die kerk belijdenis te doen, wist je dat je daar geen tv mocht hebben, en heb je daar door je belijdenis mee ingestemd. Dat is gewoon een juridische handeling, heeft niks met goede of foute leer te maken, het is een overeenkomst. Dus ben je bij niet nakoming gewoon keihard schuldig. Er is geen excuus. Ik heb het zelf ook gedaan, maar ik was gewoon fout, kei- en keihard fout.