NBV
7 Vervolgens is hij aan Jakobus verschenen en daarna aan alle apostelen. 8 Pas op het laatst is hij ook aan mij verschenen, aan het misbaksel dat ik was. 9 Want ik ben de minste van de apostelen, ik ben de naam apostel niet waard omdat ik Gods gemeente heb vervolgd. 10 Alleen dankzij zijn genade ben ik wat ik ben. En zijn genade is bij mij niet zonder uitwerking gebleven. Integendeel, ik heb harder gezwoegd dan alle andere apostelen, niet op eigen kracht maar dankzij Gods genade.
.SV7 Daarna is Hij gezien van Jakobus,18) daarna van al de apostelen.19)
8 En ten laatste van allen is Hij ook van mij, als van een ontijdig geborene, gezien.
9 Want ik ben de minste van de apostelen, die niet waardig ben21) een apostel genaamd te worden, daarom dat ik de Gemeente Gods vervolgd heb.
10 Doch door de genade Gods ben ik, dat ik ben;22) en Zijn genade, die aan mij23) bewezen is, is niet ijdel geweest,24) maar ik heb overvloediger gearbeid dan25) zij allen; doch niet ik, maar de27) genade Gods, Die met mij is.28)
SV 7: daarna van al de apostelen.
NBV 7: daarna aan alle apostelen
SV 7: als van een ontijdig geborene
NBV 7: aan het misbaksel dat ik was
deze vindt ik heel sterk vertaalt.
SV 10: en Zijn genade, die aan mij bewezen is, is niet ijdel geweest
NBV 10: En zijn genade is bij mij niet zonder uitwerking gebleven
ik vindt hier de SV sterker, aan mij bewezen is. (maar of het er zo staat in de grond tekst...)
[/quote]