Mariamagdalena schreef:Beschermd tegen geestelijke invloeden , bedoel ik, zoals angsten die kunnen ontstaan als mensen om je heen ( bv op schoolkamp uit je klas ) bv gaan glaasje draaien en geesten oproepen. Of zulke dingen. Als jij van Jezus bent, ben jij beschermd.
Natuurlijk niet tegen lichamelijke dingen of ziektes of zo, was het maar waar.
Het ging toch over wicca en zo?
En dat het met Petrus mis ging, op dat meer, kwam omdat hij twijfelde.
Als je twijfelt, ja, dan kan het wel mis gaan.
Dat is niet waar. Er zijn weldegelijk veel christenen die leiden onder geestelijke druk van het Kwade. Er zijn ook vele grote angsten bij christenen. Je kunt dan wel uitgaan van 'als je van Jezus bent, ben je beschermd' maar dat vind ik te gemakkelijk. Misschien is het waar, maar dat maakt de angst, de dreiging, de onzekerheid, de paniek, het gevaar, etc. niet kleiner.
Twijfel is bovendien menselijk en twijfel is een van de zaken die het meest kapot maakt, zowel in het geestelijk leven als in het 'tijdelijke' leven.
Als je intens met Wicca bezig bent vraag ik me af of je onder bescherming van God staat. God is namelijk niet de enige machtige Macht. Er zijn nog meer hele machtige machten/krachten. Als jij Wicca bedrijft ga je lijnrecht in tegen dat waar de bijbel voor staat. Ik denk dat je een keuze moet maken, niet beide.