Berichtdoor waarnemer » 05 aug 2004 17:27
Een praktische consequentie voor mij is naar Israël te gaan, met de mensen daar te spreken en ze te vertellen dat ze ook nog vrienden in de wereld hebben. De afgelopen jaren ben ik er verschillende keren geweest, bij de mensen op "de Westbank, hun verhalen aanhoren. Dan hoor je van mensen die hun prachtige positie in bv de VS hebben opgegeven om "kolonist" te worden in voor hun vijandig gebied, dan hoor je van hun idealen, dan hoor je hoe ze met hun Palestijnse buren willen leven, je hoort wat het is om onder een voortdurende dreiging te leven, met hun gezinnen. Je hoort en ziet iets van hun vertrouwen op de Eeuwige. Maar je kunt ook gewoon financieel bijdragen, als je belangstelling hebt weet ik nog wel een goed project. Wat ook wezenlijk is dat hun iets mogen zien van hun Messias in christenen. Dat is niet vanzelfsprekend, onze geschiedenis blinkt niet uit in steun aan Joden. Als het zo uitkomt kun je vertellen dat de kerkelijke Jezus toch wel anders is dan de bijbelse Yeshua. Je vraagt of wij, of de wereld, verantwoordelijk is voor Israël. Ik denk dat het net andersom is. Israël heeft een opdracht van God voor deze wereld "om Zijn Naam bekend te maken". Daar is ook in de geschiedenis van dit volk niets terecht gekomen, het is een zondig volk, lees maar in de bijbel, maar die opdracht blijft. De Heere zal met hen een nieuw verbond oprichten. De Heere zelf zorgt voor dat volk, maar wee degenen die dit volk aanranden.