kan me herinneren dat paulus voorschrijft hoe de oudsten in de gemeente hun plaats hebben: onbesproken gedrag..en hun vrouwen ook.
ik wil een homo niet meteen afschilderen als slecht (dat andere topic he

Moderator: Moderafo's
taco schreef:hoe kan een homo predikant met zn vriend samenwonen? een voorbeeld voor de gemeente... dat kan toch ook niet als het een gewone predikant zou zijn? samenhokken met een vrouw? het gaat toch om een bepaalde levenswijze.
kan me herinneren dat paulus voorschrijft hoe de oudsten in de gemeente hun plaats hebben: onbesproken gedrag..en hun vrouwen ook.
ik wil een homo niet meteen afschilderen als slecht (dat andere topic he) maar heb mn tijwfels of homo-zijn valt te combineren met zulke taken als die van predikant. en zeker vanuit het oogpunt van bijbelse normen en waarden.
Waarom een predikant pakken op zijn zwakke kanten. Hoeveel zijn er niet gescheiden, hebben een vriendin, is/zijn getrouwd met een anders gelovige.
Marnix schreef:;) Dan heb je mijn onderbouwing van dat verhaal niet goed gelezen... Kort gezegd kwam dat er op neer dat ik inderdaad tegen werken op zondag ben.... maar dat ik daar tegen ben omdat ik in God geloof... en mensen die dat niet doen hebben dan ook geen reden om niet op zondag te werken. Het enige wat je daaraan doet is over God vertellen.
Om dat te betrekken op deze situatie: Als iemand een homosexuele relatie heeft kan ik hem negeren. Maar ik kan hem ook opzoeken... ben ik daarmee dan opeens voor homosexualiteit? Nee. Maar ik kan hem wel over God vertellen.
taco schreef:en vriendin hebben is geen zwakte. en daar gaat het ook niet om. een gescheiden dominee is wel heel wat anders dan een dominee die een vriendin heeft en wat bedoel je met een anders gelovige? je vriendin/vrouw die boedhist is? dat zou ook geen goede zaak zijn want je vrouw zal jou nooit kunnen steunen in je geloof. en het is on-bijbels. vormt geen ongelijk span. maar evangelie en refo gaat prima samen hoor...
taco schreef:wat een onzin. ik kan toch ook homo zijn? ikzelf ben opzich niet tegen een homo predikant..maar wel als deze praktiserend is. aan deze discussie alleen al is te zxien hoe moeilijk het onderwerp kan liggen.[...]
bouwen aan gods koninkrijk is misschien belangrijker dan het nemen van stellingen of zo iemand wel of niet goed bezig is.
BertV schreef:taco schreef:en vriendin hebben is geen zwakte. en daar gaat het ook niet om. een gescheiden dominee is wel heel wat anders dan een dominee die een vriendin heeft en wat bedoel je met een anders gelovige? je vriendin/vrouw die boedhist is? dat zou ook geen goede zaak zijn want je vrouw zal jou nooit kunnen steunen in je geloof. en het is on-bijbels. vormt geen ongelijk span. maar evangelie en refo gaat prima samen hoor...
Hallo Taco.
Met een vriendin bedoel ik een gescheiden predikant. Met anders gelovige een protestantse predikant gehuwd met een RK, voor mij een weet.
BertV.
joepie schreef:Vind ik dus ook niet kunnen.
Er staat niet voor niets in de Bijbel: 1 Tim: Dit is een betrouwbaar woord: indien iemand staat naar het opzienersambt, dan begeert hij een voortreffelijke taak. 2 Een opziener dan moet zijn onbesproken, de man van één vrouw, nuchter, bezadigd, beschaafd, gastvrij, bekwaam om te onderwijzen, 3 niet aan de wijn verslaafd, niet opvliegend, maar vriendelijk, niet strijdlustig of geldzuchtig, 4 een goed bestierder van zijn eigen huis, die met alle waardigheid zijn kinderen onder tucht houdt; 5 indien echter iemand zijn eigen huis niet weet te bestieren, hoe zal hij voor de gemeente Gods zorgen? 6 Hij mag niet een pas bekeerde zijn, opdat hij niet door opgeblazenheid in het oordeel des duivels valle. 7 Hij moet ook gunstig bekend zijn bij de buitenstaanden, opdat hij niet in opspraak kome en in een strik des duivels valle.
BertV schreef:Waarom een predikant pakken op zijn zwakke kanten. Hoeveel zijn er niet gescheiden, hebben een vriendin, is/zijn getrouwd met een anders gelovige.
De leerlingen van Jezus, wat waren die. Gescheiden, gezin in de steek gelaten en weet ik nog meer.
Is het niet balk en splinter, kijk nooit naar een ander laat Jezus ons weten.
BertV
bouwen aan gods koninkrijk is misschien belangrijker dan het nemen van stellingen of zo iemand wel of niet goed bezig is.
een dergelijke discussie plaatst ons mijn inziens aan de kant van mohammed b; wij refo's zijn misschien ook een beetje fundamentalistisch.
taco schreef:[...] jezelf vergelijken met extremisten en godsdienstmisbruikers gaat wel heel ver. als je christen bent moet je wel een stelling nemen..anders ben je net als de wereld. mag ik geen kritische houding aannemen als christen soms?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten